Makeover

Idag har makeover varit på tapeten, i dubbel bemärkelse.

Makeover 1.
Vardagsrummet fått sig, nja en makeover är mycket sagt. Men jag har målat klart det vita i vardagsrummet. Det som jag började med för ett halvt år sedan.... Nu ville jag överraska min älskade som är på resa. Gärna hade jag målat ett träd också, ett japanskinspirerat i silhuett...vinrött. Men det blir en annan dag. Jag fann ingen bra förlaga utan måste skapa den själv. Eller köpa en sådandär sticker på Beijer. Dessutom började jag drömma om att lägga nytt golv i köket och kände nästan att inspirationen och lusten och tiden (!!! HUR kunde jag tro det - 15.00 imorgon är han hemma igen) skulle räcka till...Så jag började titta på ByggMax...och fann ett snyggt klickgolv - laminatskiffer. Det som tillsist hejade mig blev priset. (tack ochh lov att något stoppade min kreativitet!!!) Jag ska gneta ihop 3 000 och sedan! Då smäller det!!!

Här kan ni se själva...vad viktigt att det blev klart! När jag ändå gjort den vackra väggmålningen av "The creation of man"  i ena änden av rummet, för ett lååångt tag sedan...verkar det värdigt att göra rummet helt färdigt. Det finns på ett eget gammalt blogginlägg mer info om ursprungliga takmålningen i Sixtinska kapellet och konstnären...


Makeover 2.
Jag blev utmanad av Solgudinna, det var en sådan utmaning som jag inte kunde låta bli. Ska se om jag kan hitta på fyra att sända vidare till. Av ren omtänksamhet tömde jag inte hela handväskan upp och ner. Det hade tagit två månader för mig att plock ihop igen och ingen hade sett ett dugg bland alla plåster, ervetter, kvitton och annan nödvändig skit som jag bär runt på...

Själv utmanar jag
Soffie
Flisan
Muppsan
Mikaela
Alba

Regler:
1. Häll ut innehållet i din sminkväska,(den du har med dig i väskan överallt)
2. Fota det.
3. Lägg upp bilden på din blogg.
4. Länka ditt inlägg i en kommentar till mig.
5. Utmana minst 4 personer, men ju fler desto roligare.

Då var man alltså avlöjad...jag ääälskar läppstift och läppglans...Denna gång var det bara 4 olika i väskan, men det har varit fler, tro mig...

Kommentarer
Postat av: Helena

Den målningen av skapelsen av Adam. (Är det inte det?) gillar jag skarpt. Har alltid tyckt om händer. De är vackra på gammal som ung. Jag hade velat se mer ifrån ditt rum.

Kul att du antog utmaningen.

Ha en bra kväll.

2009-02-05 @ 22:10:16
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Flisan

hihihi!!!!



Jag som älskar att läsa dessa utmaningar men denna utmaning funkar inte så bra på mig....

Jag HAR nämligen ingen sminkväska!!!!!

Jag använder bara mascara och den står i tandbortsmuggen (heter det så??)



Är man patetisk eller???



Ibland om jag ska gå på fest el. dyl. brukar jag låna lite smink av dottern men det händer typ två gånger om året.....



Shit, jag ÄR verkligen patetisk!!!



MEN jag blev såååå glad och hedrad av din kommentar och stolt över att du tänkte på mig!!!!!!



Jag gillar verkligen din blogg och din väggmålning....(suck)...såååå fin!!!



Jättekram



Flisan

2009-02-05 @ 22:28:17
URL: http://lillaflisans.blogspot.com
Postat av: Peter Olofsson

Hej och Godmorgon! Hoppas natten varit lugn på barnfronten med så många "fragglar" och i dessa förkylnings och vinterkräksjuktider så måste det vara en dröm om alla är friska samtidigt.

Gick upp klockan 5 i morse med min äldsta kille som är elektriker och hjälpte honom fixa matlåda, han sköter sig själv normalt men har jobbat en hel del över denna vecka och är ganska trött och sliten och för mig är det inga problem att kliva upp och hjälpa till, dessutom är han som jag ganska social och pratglad så det blir en trevlig stund på så sätt också.

Ibland blir det idétorka på inläggsfronten, nej, det är inte sanningen har egentligen för många ideér så det stockar sig och blir för avancerat iblan, som den om Haupt möblerna, du skriver själv att du skriver mycket, för mig är det verkligen ingen problem gillar långa och tänkvärda texter, som dina har nu läst hela din blogg, verkligen fin och trevlig, mycket intressant. Angående politik så började jag igår på ett kärnkraftspolitisk inlägg, men det blev så långt och avancerat, med länkar till geologiska undersökningar, aspekterna på uranbrytning osv jag är ganska säker eller vet att du förstår vad jag menar, ser på ditt mycket bra inlägg om Major Björklund. Ja, till saken raderade inlägget och kopierade över det till ett brev i stället, det är nog ingen idé att försöka omvända några kärnkraftsfanatiker om att det inte är så lyckad idé att bygga vidare på den tekniken, desto äldre jag blir desto mer övertygad blir jag om den frågan. Blev också några länkar till Tjernobyl också igår och de humanitära aspekterna, tungt med andra ord. Blev glad åt ditt "Blå skåp" då föll en sten från mitt hjärta och ett litet enkelt glatt och blått inlägg skapades i min hjärna (Tack för idén") Det är vad jag och min blogg behöver någonting glatt, något enkelt så att allla hänger med (känner du igen raderna från en slagdänga när jag var liten, fast du är yngre kanske?)

Jag har länkat till dig, skulle egentligen frågat först, ursäkta, men din blogg är så läsvärd så jag gjorde det på eget bevåg, men vi säger så här om du inte vill vara länkad skriv till mig på en gång mail går bra också [email protected] så tar jag bort länken.

Ha nu en riktig trevlig helg och "lukta och bit" inte för mycket på din man, bor granne med en 8 barnsfamilj och jag tror att de knäckt den magiska mentala orka med gränsen för hur många barn man praktiskt kan ha idag(ler) Observera jag tror bara det jag vet inte riktigt, du vet säkert mera eftersom du ligger där i gränslandt. Var rädda om Er hela familjen!

2009-02-06 @ 07:26:58
URL: http://www.oumberligating.blogspot.com
Postat av: Mikaela

tack tack.. får får försöka hinna göra det! hehe!

kul att du tycker om min blogg desamma till dig!

2009-02-06 @ 10:22:15
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
Postat av: E

kul att fixa å trixa hemma. Jag har många ambitioner men det blir liksom aldrig något vettigt, mest beroende på ork och leder. Snygggt blev det.



Jag är också en lippgloss fantast av hög rang,det ligger många stackare och skräpar i min väska...



Nu blir det sömn för imorgon är det dags att köra hemåt igen. Tudelade känslor måste jag säga, må så gott.

2009-02-07 @ 00:35:53
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Gladana

Sån fin målning, det blir nog jättefint i rummet. Jag har också tänkt lägga golv i köket länge, dock är dert inte något jag gillar. Då kan jag ju behålla det gamla så länge. En rolig utmaning med sminkväskan.

Kramar

2009-02-08 @ 02:43:22
URL: http://gladana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0