Världen har guldkant

Igår var vi åter vi havet. Hej havet, skönt att ses igen. Bebisen är ju ett havsbarn och kanske låter sig lockas...kl 03.20 hade jag en riktig värk- en riktig. Ingen förvärk eller annan fjantig värk...Men gammal och klok som jag blitt med åren somnade jag till sist om. (efter att ha druckit Oboy). Inte kom någon bebis inatt inte....

Vackra bilder fick vi med oss från havet....

Vem bor här?image62                                                     Eric är en cooling...






Isen har blivit till kjolar runt stenarna..







Och som sagt- världen har guldkant...







24/3 2008
Min pappa hade drömt att bebisen kom idag...men inte då. Eftersom Liv också är ett bergsbarn så provade vi på en annan sorts lockbete idag...

Vi tog oss upp till luften, skogen, utsikten, horisonten....En tur på Åsberget. Solen sken, skärmflygaren flög. Jag kände mig oövervinnerlig
och trött. "I´m on top of the world" Kanske om jag bara breder ut armarna
så kan jag kasta mig ut och flyga? Kände mig fullt beredd att sova i tält inatt- där på berget. Att aldrig gå därifrån. Det är vad som kallas lycka. När man önskar att ett ögonblick bara ska sträcka ut sig i evighet....

På hemväg: ett argt litet skrikande barn som ville eller inte ville något, ni vet med vilken kraft ett barns vilja kan visa sig: urkrafter, mystiskt, fullständigt närvarande och med totalt fokus "- tänk så mycket vi har framför oss Eric :-)". Men det visade sig att han aldrig hört något av våra barn ilsket vilja eller inte vilja något. Jag kallar det för selektiv varseblivning och tilläggas bör att det torde vara en gudagåva...Det är bara gulligt när andras barn uttrycker sig så kraftigt, ibland ens egna också. Men oftast kan man (läs jag) som förälder bli mycket påverkad..på inte alltid positiva sätt...

Självklart var kameran med också idag...En topp- grunka på tall och två flygarbilder med den magnifika utsikten.
Jag är med på två kort....som vanligt skygg när någon försöker fånga mig...



Men är min älskade med går det bra. Han är ju så stilig. Så ingen bryr sig om att titta på mig längre ;-)
Och liksom "-Men varför har du så stora tänder?" "- Jo, det är bara för att jag ska kunna äta upp dig bättre...!"
Eric är en modig man!!
image68

Vi får väl se, förr eller senare kommer lilla bebisen ut...med ett tjut. Hoppas jag.
Vi får se vad vi har att locka med imorgon, om hon nu inte behagar komma inatt...vilket jag tvivlar på.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack så mycket. Njut av din ledighet och det fina vädret !:D

2008-03-24 @ 18:17:29
Postat av: Elisabet

ah!
uscha det är både mysigt och jobbigt den sista sista biten på graviditeten... då man är som mest trött på magen ;)

Saknar min lilla bebisboll jag gick runt med!! men nu är hon ute och förgyller mina dagar med bus och stök!!

Påskkram på er också ;)

(hur funkar det där med runor?)

2008-03-24 @ 22:45:23
URL: http://d2spirits.blogg.se/
Postat av: E

Oj, vilka bilder! Man kan riktigt känna den höga, klara marsluften.

2008-03-25 @ 22:47:48
URL: http://venture-x.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0