Kreativitet

Jag är nog en sorts konstnässjäl. Nu vaknar våren och jag bara njuter av all skaparkraft som flödar och spiller över på mitt skrivande. Faktiskt- idag tror jag att jag fann den riktiga Häxprinsessan- hon i boken alltså. Jag bara njuuuter.

En svaghet hos sådana som mig är att när vi är i ett "flow" och koncentrerar oss blir vi lite insnöade. Det är mitt sätt att ursäka mig åtminstone...idag brände jag Livs makaroner- och igår gjorde jag detsamma..Sedan lyckades jag bränna klyftpotatisarna idag också- (och i fredags) TUR att jag inte lever på 1800 talet- då hade ingen storbonde velat ha mig varken till hustru eller piga! Å andra sidan kan man ju leva på kött och majs.. dendär nya dieten heter väl LCHF?

Sist men inte minst vill jag meddela att livet leker- allt är skönt och om det inte är det så är det också livet. Värt att leva och älska. Jag tycker mig se spår och teckan överallt. På att jag är på rätt väg. Det är en fantastisk känsla. Jag roar mig ibland med att lägga märke till de ord man måste skriva in för att verifiera kommentarer. Idag skulle jag göra så hos Marie Kjerulf. Hon hade gjort ett inlägg om Samiska och jag känner verkligen samhörighet med den delen av kulturarvet. Nedan kan ni se de ord jag skulle skriva in- kul va?!

Jag känner nu att jag ska plocka in det samiska in mitt bokskrivande. Så tack Marie- för att du gjorde det inlägg som förde mig på spåret i mitt skrivande. Det var precis vad jag behövde. Boken kommer att skriva sigsjälvt- jag har tappat kontrollen. Det går sakta- lite varje vår, men det händer något.

Så se er omkring -govänner - det finns en väg för alla, den ligger vid era fötter och bara väntar på att ta emot er.
Peace ;)




Kommentarer
Postat av: marie

härligt....o konstigt...

Jag hoppas du skriver en liten häsning till mej i boken jag tänker köpa ...Du talar väl om när du skrivit den klart!!!

Kram

2010-04-25 @ 19:55:52
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Eric

Wow, och då menar jag inte World of Warcraft!

2010-04-25 @ 20:13:59
Postat av: soffie

men å va häftigt att skriva en bok,det är en dröm jag har att göra någongång i mitt liv.

tjohopp

2010-04-26 @ 21:41:01
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: marie

Skickar en kram så här på tisdagen, hoppas du mår bra! kram

2010-04-27 @ 16:26:41
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Alba

Konstnär - absolut! i ordets allra vidaste bemärkelse är du en konstnär - en tusenkonstnär!!



2010-04-28 @ 15:21:39
URL: http://absolutalba.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Go with the flow, girl :) Härligt att läsa ett så käckt inlägg. Himlen runt hörnet ♥♫ ..!!

Ha en trevlig Valborg och ta hand om dina barn & framförallt din söta lilla dotter Liv ♥♥

Kram Birgitta

2010-04-30 @ 18:32:24
URL: http://birgittagh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0