Min älskling är på väg hem till mig :-)

Visst ÄR hon stilig och liten och användbar!
En sk Netbook. Perfekt för mig att ha i knät nu när jag ska börja åka buss och sedan tåg till och från mitt NYA, efterlängtade jobb...johooo. Jag hoppas hon kommer att vara behjälplig i att spela in videosnuttar också. Så att jag kan använda henne i empiri-insamlingen. Jag är så ivrig och glad. Inbyggd kamera!!! 2GB ram!!! Hoppas bara att Vista fungerar bra. Kändes dumt att köpa en dator med XP- den är ju ett antal år nu. Få av Netbooksen hade Vista. De flesta har bara 1GB ram...

Min nya tjej.
Liv får en lillasyster- men vad ska hon få heta? Kanske...
Ellen eller Loppan- för att hon är så liten.
Så fort jag får hem henne ska här lekas. Sedan ska jag ordna ett rejält stort Usb-minne och en dvd-läsare/brännare som är portabel. Förmodligen också ett mobilt bredband. Eller kanske jag köper ett minneskort istället för Usb- Jag får se. Jag ska kontakta familjens It-support.
Packard Bell Dot M/A 750
Kort info från www.elgiganten.se:
11,6" ultraportabel mini-PC med AMD Athlon processor, 2GB RAM, 320GB hårddisk och 256MB grafikminne. Härligt slimmad och stark mini-PC för dig som studerar eller ofta är i farten. Uppdatera din reseblogg, skapa fotoalbum och få tillgång Internet när som helst tack vare de inbyggda anslutningsmöjligheterna. 2 GB arbetsminne och 320 GB hårddisk ger dig både kraft och utrymme. Videochatta med den inbyggda webbkameran och anslut externa enheter via de 3 USB-portarna.
Med imponerande 256MB dedikerat grafikminne kan du dessutom spela upp högupplöst media på den läckra skärmen.

www.posten.se Hjälper mig i min längtan. Jag kan följa Flippan/ Loppan/ Myrans väg genom sverige.

MYRAN- får det bli. Hon ska ju bli min arbetskompis och då får man vara flitig.
:-)


Kommentarer
Postat av: Magnus

Vista!!! Allvarligt...läser ni inte de där datortidningarna ni har liggande? Det har ju varit jätteproblemtyngt och det behövs en hyfsad dator för att den inte ska bli slö med vistan...Är ju 7 som gäller nu! Snart sätter jag förmyndare på dig:-)

2009-11-16 @ 21:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0