Så sorgligt

Man kan ju undra över Herr Hazlewoods dagsform...men denna version av låten fick mig nästan att gråta. Bort med alla döda kalla realtioner, ut med dem- de ger inget! Bygg på värme och möten. Ägna inte livet åt att upprätthålla någon fasad eller något sken...Varför ska man. Och för vem? Livet är nu och kärleken är allt. Tänk om ngn bara låtsas älska .. varje dag fylls av dubbla budskap, hopp blandas med förtvivlan För ska man  tro på munnens, hjärtats eller tystnadens bekännelse? Vilken tortyr. Att låtsas älska, komma med falska löften och seda lämna åt den andre att "hålla ut", "reparera relationen", bygga upp sin "tillit", "uppvakta"...

Jag tror det är vanligare än man kan ana
Människor vill inte vara ensamma...

Men jag skulle hellre vara ensam.
Tur då, att jag känner sådan kärlek, och att den är besvarad.
Jag önskar alla att leva så.

Älska, älska varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0