Paradiset finns på jorden

Dagen har varit underbar och senare på kvällen  öppnade vi en flaska champagne. Med en snöflinga på. För att fira livet och kärleken. Det är vårdagjämning nästa helg och lilla Liv fyller snart ett år. Liv, som också heter Qana (fallande snö på grönländska). Nicolas Feuillate, hette den. Kan jag rekommendera. Den var frisk och smakade liksom "snöigt"..fräscht.

Positiva affirmationer, livet är vad jag lägger märke till.
Herr Nilssons Fru, berättade om en affirmation hon använder sig av. Nåja, det är mina ord, att kalla det affirmation. Men hon brukar tänka "Jag är lyckligt lottad!". Jag provade det imorse. Efter att morgonångesten runnit av, eller efter att jag skakat av den. Jag sov så sjukt dåligt inatt. Då kan grottekvarnen i huvudet gå igång och mosa det mesta. Men när jag sansat mig imorse, sade jag dessa magiska ord. "Jag är lyckligt lottad!." Och vet ni, det är jag. Det har visat sig gång på gång under dagen. Man väljer att lägga märke till det goda i livet, eller det som är knövligt.

Idag vårstädade jag på vår veranda. Vår lilla snöflinga fick provkrypa den för första gången och njöt av att erövra denna nya yta. Jag bjöd min älskade på en Whiskey och vi njöt av solen, fågelsången och takdroppet. Storpojkarna som var hemma, de pysslade omkring på övervåningen mest hela tiden. Jag tror de hade en bra dag, summa summarum. Adde tog en promenad med E och Arthur var in till stan en sväng för att äta med en kompis.

Tiden stannade till
Men dessutom hände något heeelt fantastiskt. Änglarna höll hov och gjorde underverk för mig och min älskade. Tre kärleksfulla och fina barnvakter kom som avtalat hem till oss, någon timme innan vi gav oss iväg. Vi åkte till stans bästa relaxanläggning. Där det finns bastusittningar, bubbelbad, mat som man kan äta barfota och med vin...Det var underbart. Vi slappande av. För första gången på mycket, mycket länge bara var vi, tillsammans....

Tack, snälla fina vän!
Alba, jag älskar dig. Käraste vän. Tack för omtanken, för dina fina barn som också vaktade vårt barn. Tack också för att vi fick en kväll med er efteråt av skön samvaro. Säg till om det finns något, vad som hellst - som vi kan göra för dig. Vi kommer på en grisblink.

Kommentarer
Postat av: E

Det är viktigt med vuxen och egentid och det där lät helt fantastiskt och ett bra ställe att mysa på.



Vänner som ställer upp och hjälper till är guld och åter guld. Det är så viktigt med det stödet.



Oj oj oj,jag blir alldeles matt då jag läser din beskrivning. DET är banne mig inte okej, jag hade inte velat lämna mina barn i barnomsorgen och veta att de eventuellt blir uthängda i en blogg från ett perspektiv. Tack men nej tack! Raderar man och ångrar då osar det än mer katt och ser sämre ut.



Tror och vet att arbetsgivare odyl måste hänga med, för faktum är så är bloggandet en del av samhället år 09.



Kram

2009-03-15 @ 01:53:25
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Ulla

Vilken dag ni verkar ha haft igår. Visst är man lyckligt lottad, men ibland är det svårt att se det. Man måste träna sig i att se det positiva och det tar på krafterna. Önskar dig en lika bra dag idag!

2009-03-15 @ 07:30:49
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: marie

den där egentid tillsammans försvinner lätt.

om ett par veckor åker lennart och jag till stockholm torsdag-söndag.....det var 2 år sedan.



isfolket har jag åxå läst, har alla 47 böckerna=)

jag tror att runorna ska nog tolkas för varje person, det är nog bäst, alla lever inte lika med samma erfarenheter....



snart när solen kommer kan vi stå som solrosor du och jag och lapa sol och hämta energi ;)

jag behöver det...

2009-03-15 @ 08:49:47
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

Det verkar som om din kväll var härlig. Det år ju så viktigt att få lite egentid. Vännerna som ställer upp är guld värda.

kramiz

2009-03-15 @ 13:24:58
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Bloggullet

Sånt härligt, livsbejakande inlägg. Jag tänker som du att jag ska ta tillvara på det goda i livet för det finns ju massor att glädja sig åt.

Dock hakar det upp sig ett tag när det kommer jobbigheter emellan, ändå försöker jag ta tag i det snälla och goda igen.

Ha en skön söndag.

Kramar

2009-03-15 @ 15:35:07
URL: http://gladana.blogspot.com
Postat av: Helena

Ja alltid finns det något att fira. Vilken fräck flaskjacka du hade.

Ha det gott.

2009-03-15 @ 17:14:32
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: E

Hihihi ja, men man får ju fira exakt vad man vill! Ni var ju väl värd champangen.



Jadu,det var/är bedrövligt och jag har svårt för en sådan distanslös humor. Nä, lite mer substans.



Nu ska jag ta en varm dusch, har varit ute och gått.



Kramar

2009-03-15 @ 17:20:31
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Nix inga floutanter har varit här, bara en massa annan vätska i går LER

2009-03-15 @ 18:27:55
URL: http://vipelyckan.blogg.se/
Postat av: Anki N

Oh vilken underbar dag Ni fått. Så härligt o välunnat. Ja visst är det så "jag är lyckligt lottad" & du är det samma!!!



Ha nu en skön söndagskväll också.



Kramiz Anki N

2009-03-15 @ 19:36:21
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: soffie

å vilken härlig dag ni hade det,

va fin din lilla dotter är,

gokväll

2009-03-15 @ 19:43:32
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Det låter som ni haft det helt underbart!

Vad skönt för er..

2009-03-15 @ 19:51:22
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0