Vilolet hill

Coldplays texter, så enkla, så sköna...för mig. Finner jag en text med snö i (som LW:s musik) så blir jag dessutom så glad....Denna, Violet Hill...känns dessutom helt rätt i tiden. För vad är det som avgör vilken sanning som råder i världen? Påven, prästerna, politikerna, USA:s president?  Och på vilka grunder vet de att de gör kloka val? För att de har gud med sig, som Mr Bush så många gånger uttryckt när han "hjälpt till" i världens hörn. Eller påven, som nu tycks ha fått direktiv från Gud fader att inte längre bannlysa ett prästbrödraskap som har haft  medlemmar med högst tveksam iställning till människorna och kärleken.

Was a long and dark December
From the rooftops I remember
There was snow
White snow

Clearly I remember
From the windows they were watching
While we froze

Down below

When the future's architectured
By a carnival of idiots on show
You'd better lie low


If you love me
Won't you let me know?

Was a long and dark December
When the banks became cathedrals
And the fog
Became God

Priests clutched onto bibles
Hollowed out to fit their rifles
And the cross was held aloft

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej.

Tack för din kommentar. Asså om pappa och mamma tycker om mig har jag slutat fundera på. Jag har alltid försökt få dom att tycka om mig men har aldrig känt mig om tyckt av dom, inte av mamma i alla fall. Det finns andra människor som jag uppskattar mer och som uppskattar mig, jag lägger hellre min energi där. Men självklart så blir man ändå påverkad, dom finns ju trots allt i min omgivning.

Det går varken prata med mamma eller pappa. Dom är som två små barn till sättet och förstår inte vad man säger i alla fall och dom skulle aldrig ens komma på idén att förändras elelr tänka på vissa beteenden, inte ens om det skulle innebära bättre relation med deras barn. Enligt dom är det fel på alla andra.

Kram

2009-01-25 @ 21:17:11
URL: http://mariamalmgren.webblogg.se/
Postat av: soffie

va fint!

har aldrig hört dem men ska kolla på Youtube efter dem,

må gott

2009-01-25 @ 21:18:28
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det närmar sig verkligen, det ska bli så mysigt me en bäbis igen... men datumet för nedkomst är den 27 feb så några veckor kvar men har haft mer förverkar nu an dom andra gångerna så jag hoppas den har tänkt titta ut lite tidigare :)

2009-01-25 @ 21:34:32
URL: http://norrlias.blogg.se/
Postat av: Micke

Men har det inte alltid varit som så att vi människor tror att vi vet allt o kan allt, är vi så j-kl intelligenta som vi tror? Nej det tror jag definitivt inte.

Jag kan ha fel vad vet jag, måste fråga någon som vet,

hittar ingen. Min reflektion om att göra kloka val.

Men nu skall jag lägg mej, det är ett klokt beslut.

Må väl

2009-01-25 @ 21:39:14
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Anonym

Välkommen tillbaks till bloggsfären! Bantningskur ja, men ack vad den tär på alla sinnen ;-D



Vi pratar löst om ett torp men drömma får man, vi får se vad som sker till sommaren.



Jag är en stor sucker för Coldplays texter och musik, går varm i spelaren vareviga dag.

2009-01-25 @ 23:19:03
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hallå!

Oj, inte konstigt att jag känner mig som jag gör. Fast jag har ingen feber.

Idag blev det lite sämre så idag ställde jag in ett möte. Inget jobbmöte dock.

Ha en skön dag!

KRAM

2009-01-26 @ 11:40:35
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0