Nattugglan..The Nighthawk

Det fanns en underbar tvserie på 80- talet som hette "the Nighthawk" eller En röst i natten. Huvudpersonen var något så unikt som en raidopratare (och före detta polis) vid namn Jack Killigan. Under sina filosoferande program ( karlavagnen meets efterlyst) fick han diverse mystiska telefonsamtal från lyssnare. Alltid ledde något samtal till en nödsituation eller ett mysterium. Han var räddaren i nöden...Skådespelaren hette Gary Cole och var med i serien V, så vitt jag minns. En av de goda btw...Och inte att förglömma: han är tydligen med i Desperate Houswifes också. Som jag knappt ser så inte vet jag vad han gör där... Efter ytterligare research: Oh my god..den visas på Tv4 Gold!!! Ni som har den kanalen, vår så goda och missa inte detta!

Nåväl..som vanligt spårar jag ur när jag hamnar vid tangentbordet. Jag skulle bara kalla inlägget för The Nighthawk, eftersom jag är vaken så sent. Sedan tänkte jag berätta att jag inte går och lägger mig utan min älskling. Utan att ha fått säga godnatt alltså. Och istället skulle inlägget ha handlat om den bok jag läser för tillfället: Hon älskade av Helena Henschen. Det får dock bli ett inlägg en helt annan dag. Jag nöjer mig med att avsluta med några rader ur boken som jag fastnade för, och gärna tar till mig som valspråk i livet:

Vi måste leva detta korta jordeliv så klokt, vackert och sant vi kan.

Till höger, fågeln nighthawk samt amerikanska jaktplanet Nighthawk som användes flitigt från Usa:s sida under Irakkriget och Gulfkriget, har god "smygarförmåga"...sägs det på Wikipedia....Inget tv-serie-flygskepp alltså...fast det ser ut som ett UFO.

Nu ska jag se om jag får radiokontakt med min älskade.
Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag tittade på En röst i natten och kommer ihåg att jag tyckte det var ricktigt bra!



God natt!

2009-01-16 @ 00:19:23
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Min röra EFTER garderobsstädningen finns kvar, haha.

Ska ta det i dag eller i helgen.

Nu ska jag ta mig till jobbet en sista gång. Osminkad och beredd på tårar.

HA en fin dag!

KRAM

2009-01-16 @ 07:31:32
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Vaniljis

Kollade på den med!! Riktigt bra var den, synd bara att jag inte har TV4 Gold..

Ha en bra dag!

2009-01-16 @ 09:11:19
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Postat av: Katrin

Hej Anette. Jo, jag visste att det va du, Du vet skvallret går här i byn... jag har ju också en blogg som läses flitigt av många... skriver om vardagliga ting men det verkar vara sånt som folk vill läsa! Är läget bra med dig? Ser att du har fullt upp. Ta hand om dig och återigen tack för hjälpen!

2009-01-16 @ 10:19:54
URL: http://katrinkarlstrom.blogspot.com/.
Postat av: Katrin

Hej igen!

Jag Säger samma som dig, bloggar för min egen skull. Har aldrig lyckats skriva dagbok mer än några veckor men detta är ett gift! Kan inte låta bli.

Trevlig helg... snygga glas du köpt!

2009-01-16 @ 10:53:38
URL: http://katrinkarlstrom.blogspot.com/.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0