Jag vill kunna!

Jag vill veta hur man sätter in gadgets på ett snyggt sätt. OCH jag vill ha dendär google varianten som gör att hela bloggen översätts till ett annat språk, precis som trolleri. Så jag har gjort att taffligt försök. Men det måste jag be om hjälp med...upptäcker jag.

En annan sak som jag inte förstår: är hur jag kunde bli hockeymorsa?? Jag tycker det är jättebra att de idrottar och skjutsar gärna, men....ja.....Min Lukas han har ju alltid varit en känslig person. Men hockey diggar han. Det är klart med alla de skydd som ska på, så är det kanske i själva verket mer obehagligt att åka längdskidor än att spela hockey. Våra tränare är så bra, de är kanon. Klarar av att leda barnen på ett positivt och kontruktivt sätt. Det pratas om hur man är mot varandra likväl som speltekniska delar.

Nu ska jag slänga på mig kläderna och peppa Lukas så vi kommer i tid till träningen. Jag lät honom ligga för länge, eftersom jag snöade in med bloggmakandet. Sedan idag ska jag och Hampus ordna glasögon. Vi har lyckan att bo i ett landsting där barn får glasögonen på recept. På flera andra håll måste barnfamiljerna betala dem. Det kan leda till att barn som ser rätt dåligt faktiskt blir utan glasögon. De kan faktiskt betraktas som hjälpmedel i likhet med hörtapparat, eller blisstavla, eller permobil. Jovisst, funktionsnedsättningen är ofta av lindrig art. Men det kan ställa till mycket att se lite dåligt. Dessutom finns många, många barn som ser ordentligt dåligt. Men det är klart, för de flesta brukar det lösa sig.

Sist men inte minst idag, ska jag och Hampus sedan hälsa på en kär vän.

Ha en bra dag.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Hoppas allt är bra md dig.

Du får ha en skön lördag!

KRAM

2009-01-31 @ 09:19:55
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Ja ledsagningen funkar bra, samma tjej varje gång och de gillar varandra hon och min grabb. Han har lägerverksamhet en gång i månaden med vilket funkar ännu bättre :-)

Fullt upp japp..nu skall tredje barnet utredas för adhd..eller det är redan igång så vi får se vad det leder till :-)

2009-01-31 @ 10:20:24
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Kattis

Ja tack.

Nu räcker det med sjukdom, fast den lila är kvar med hosta. MEn nästa vecka ska alla vara friska och uppe och hoppa.

KRAM

2009-01-31 @ 10:25:48
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Micke

Gomorron från småland, var visserligen uppe redan 8, morgon promenad med hunden, trött men det ät skönt när man väl kommer ut i den friska luften. Gick en timme utan att känna det så. Grått väder men Vättern ligger vacker ändå med änder på ytan det är en tavla.

Det är bra att barn har en hobby som dom gillar, annars blir det bara springande på stan med dåligheter.

Vi bor i ett landsting som inte tycker att barn skall ha hjälp med glas så vi fick hjälp från vår optiker som både sänkte priset o hjälpte oss delbetalning.

Men det är ett tag sen men ändå, vi lever i 2000-talet men man kan undra. Vi pratar om våra som framtidslöften. Humbug. Vi lämnar ner gamla glasögon som kan användas av andra. Sån är jag.

Må väl o ha en bra dag.

2009-01-31 @ 11:16:09
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Nike

Vi hade ett barn på dagis (4-5 år) som såg så dåligt att han ständigt gick in i saker. Klart att dålig syn kan vara ett allvarligt funktionshinder! Om ett barn inte kan se pysslet det håller på med, inte kan springa omkring utan att snubbla på saker osv - hur ska barnet kunna göra nånting??

2009-01-31 @ 18:59:08
URL: http://culturalstuff.blogg.se/
Postat av: Mikaela

det är jättelätt att sätta in google översättning! =)

2009-01-31 @ 21:05:02
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0