Dunkla rum- PMS a la Winnerbäck

Är det någon som vill veta hur PMS kan vara. Sådan som sätter sig i själen och sliter och biter?

Det drar en skugga utmed murarna ikväll, den är sval och förtegen. Du har sett den i ögonvrån förr när du vandrat de tomma stegen.

Solen i ögonen (DVD)Jag vill inte få in den här världen
den är så tom och tyst och tvär.
Och min tunna karaktär
bara vrider och vänder sig.

Jag lyssnar inte längre, jag stänger fönstret
Inget värt nåt, som inte inger hopp
Jag rusar inte längre erat lopp
Jag står kvar, ser ingen plats för mig i mönstret
Jag gömmer mig
Jag värjer mig

Jag blir oinspirerad och ledsen av kraven och stressen

Hon hade tappat allt igen, varenda mening, varje hopp
Hennes utsikt var en botten, hennes drömmar var en flopp

Vi är vallfår i vargarnas tid, och det är gamarnas klockor som ringer
inget ljust där vi irrar och springer runt i våra dunkla rum

För att muntra upp mig, ska jag titta på en kortversion av Lars Winnerbäck- filmen. Han den underbara poet som skrivit alla ord härovan...

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Oj det lätt deppigt :-)

hoppas poeten muntrar upp dig nu då :-)

2009-01-14 @ 21:31:17
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Alba

Jag giller Winnerbäck.

Men jag blir lite melankolisk av honom så jag måste ransonera lyssnandet.

Han har sett mörkret och han kämpar fortfarande emot det, kommer alltid att kämpa emot det.

2009-01-15 @ 07:17:29
URL: http://absolutalba.blogg.se/
Postat av: Vaniljis

Nej, är lyckligt lottad - har aldrig PMS. Är inte förtjust i Winnerbäck. Men lite vintips har jag åt dig. Mina favoriter: Vina Maipo, carmenere-druvan. Billigt och otroligt gott för 56 spänn. Casillero del Diablo, finns både som Cabernet(din druva) och i Carmenere(min favvis). Kostar runt 70. Har inga dyra favvisar. Min skrala studentbudget tillåter inte sådana utsvävningar.. ;) Gillar såklart många Rioja-viner(vaniljsmak). Där får man godare ju högre pris man kan tänka sig.

2009-01-15 @ 08:54:31
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Postat av: Lena

det där verkar ju inget vidare! Själv har jag haft tur att slippa känningar av PMS....hoppas du känner dig bättre idag :)

2009-01-15 @ 09:46:18
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Singelpappan

Oj, vad deppigt! Fast jag gillar Winnerbäck. Var kanske bara inte på humör idag...

Postat av: UgglyBetty

PMS, usch ja. Undrar varför det finns så många "kvinnliga" åkommor som män slipper...sen kommer ju förbenade klimakteriet oxå...jisses amalia!

2009-01-15 @ 10:14:54
URL: http://ugglybetty.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är typ hemligt kär i Winnerbäck, ser han i bland då vi bor i samma kvarter och blir till is varje gång ;-D Jag har ju DVD:n och jag tyckte att det var synd att de hadel klippt bort 1.5h på gårdagens film...



PMS ja, jag blir ett träskmonster de dagarna, choklad och humör= PMS-kossa de luxe ;-D



Fingarna mår bra nu, riktigt skönt att få det fixat så nu ska jag skriva så fingrarna blöder.



Må väl.

2009-01-15 @ 10:33:58
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: UgglyBetty

ja man lär ju sig något nytt varje dag och jag tackar för lektionen.

Har alltid tyckte att männen kommit lindrigt undan men oxå förstått att vi kvinnor är bättre på att hantera små kriser i livet som PMS, klimakteriet, ja you name it.



Min man är så glad att han slipper föda barn...vaddå slipper han vet inte vad han snackar om? Föda barn är ju det häftigaste som finns.



2009-01-15 @ 11:03:27
URL: http://ugglybetty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0