Brudarna i familjen rockar loss...

Jag och Liv spelade lite, jag på guran och Liv på sin mystiska mask som är kombinerad öga-handträning/ finmotoriskt gym och piano...Det blev mest svenska gamla godingar a la Kent, Afzelius och Gerdestad. Var gång jag började på en ny låt, plinkade hon ivrigt på sitt instrument.



Sedan kände sig Liv så tonårsaktig och frigjord att hon drog iväg ända ut i hallens skumrask av skor, dammråttor och mörker....i 30 sekunder. Jag tänkte att hon skulle ge sig på att försöka fara uppför trappen. Men det blev inget med det. Hon nöjde sig med att kolla i dojorna en smula. Trappåldern, verkar befinnna sig några veckor bort ännu.


Kommentarer
Postat av: Lena

Så mysiga bilder :)



Vi spelar mycket musik här hemma och våra barn är uppväxta med detta. Tyvärr är det ingen av de stora barnen som fortsatt spela instrument själva men de sjunger och dansar iaf. Lilla tjejen spelar lite piano och fortsätter hon en tag till så kommer hon nog fastna. Hon har fått lära sig hemma och inte på musikskolan då jag tror att det är bättre att lära sig ackord och på gehör än börja med noter. Risken är att det blir för träligt och så ger de upp, iaf var det så för stora tjejen. Grabben spelade trummor på musikskolan men han tröttnade, de är sången som han vill hålla på med och dansen. oj,oj vad jag skriver...



Vad söt hon är din lilla Liv :D



God natt!

2009-01-31 @ 22:13:47
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Gladana

Roligt att se bilder på er.

Kramar

2009-01-31 @ 23:55:53
URL: http://gladana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0