Projekt Livskraft

Bad om lite pepp från en annan älskad vän, innan jag sätter igång mitt Livskraftsprojekt. Såhär skrev hon när jag bad henne påminna mig om mina goda sidor och kompetenser:

Du är en osedvanligt klok och vacker kvinna.
Du har fött tre fantastiska barn som du är en otroligt kärleksfull mor till.
Du är ett ovärderligt stöd för dina vänner.
Du är konstnärlig och driftig och sjösätter dina idéer och ror dem i land.
Din väggmålning är magnifik!
Vad jag förstått är att du är oerhört kunnig och engagerad inom ditt yrke
och strävar hela tiden att utvecklas!

Kort sagt - du är en amazon!


OK!

Lista över ord, att bejaka och skrika ut över världen :
Livskraft
Livsglädje
Livslust
Livsviktigt
Livsenergi
Livskarma
Livscykel
Livsandar
Livsduglig
Livslåga
Livsdyrkan
Livslevande
Livskamrat
Livsgärning
Livsbehov
Livsdrift
Livsfråga
Livsväg
Livsinnehåll
Livsinställning

Lista över Livs-ord att  jaga bort:
Livsfientlig
Livshot
Livslögn
Livsleda

Kolla! Det är mycket mer på bejaka-listan än på dåliga-listan...bra va!
Har ni fler ord? Eller några reflektioner? Kom an bara! Häng på!

Kommentarer
Postat av: sussie

Svar: Jag har just nu 3 jobb. Ett som undersköterska inom äldrevården/rehab samt 2 jobba som personlig assistent (eller som min 6 åring säger otrolig assistent )

På ett av assistents jobben har vi sovande natt. Där var jag i natt.

Bra lista du har skrivit.

2009-02-26 @ 13:26:12
URL: http://nattmorsa.blogg.se/
Postat av: Magnus

Jaadu...Ska vi spä på lite...:En fighter som uppnått mycket genom tuffa studier,en av de klokaste som jag känner,dessutom kan du spela gitarr och backa med släp!

2009-03-04 @ 21:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0