Återuppstånden igen ifrån de döda..

Det är något som bara ett fåtal personer i världshistorien klarat sig undan med: Att återuppstå ifrån  det döda. Jag tycker mig se tre olika kategorier av återuppståenden...

Medicinskt
En person kan vara skendöd eller felaktigt blivit dödsförklarad, bara för att sedan avslöjas med att visa livstecken. Dessa dödförklaringar är så vitt jag förstår inget annat än en medicinsk miss eller en medicinsk sensation. Man försöker också komma fram till en teknik där man hastigt fryser ner människan som dött. När de medicinska kunskaperna i framtiden avancerat tänker man sig kunna återuppväcka den avlidne och bota eller fixa kroppen så denne kan tralla vidare. Detta kostar dock multum! Cryonics Inst och Alcor är de företag som erbjuder detta för en större summa pengar. Klicka för att komma till deras officiella webbplats. Jag ryyyser! Tänker dock inte gå närmre in på de medicinska och etiska abnormiteter som skulle uppstå vid en sådan process- det får ni filura på själva!

Religiöst
Sedan har vi ju Jesus, som var död i tre hela dagar innan promenerade iväg och hälsade på sina nära och kära. Nu var jag ju inte där men jag får lita på evangelisterna så länge. Dessutom är det en faschinerande historia! Det kanske finns fler religiösa typer som gjort ngt liknande, då vill jag mer än gärna bli informerad.

Bedrägeriet
Läste idag om en man i Piteå som försvann för 15 år sedan, med alla pengar från det gemensamma företaget lämnade han frun och sin 3 månaders bebis. Nu är han tillbaka. Familjen sägs vara glad, men mamman till hans nu 16 åriga barn säger inte särskilt mycket. Jag tror jag kan tänka mig...Det är varken första eller sista gången något sådant händer. I boken Gunillas man försvann, får man följa en verklig händelse. Han stack när ekonomin började kärva. Kvar var fru, 2 årig son och bebis på väg. Efter sig lämnade han enorma skulder. Som Gunilla hela barnåren fick slita för att klara av. Inte var det lätt...Hon lyckades hämta sig, skapa ett eget företag, som dessutom gick bra. DÅ återuppstod han och hävdade sin äktenskapliga rätt till hälften...ni får läsa boken om ni vill vetas mer!

Det var lite om att återuppstå. Det var också ungefär vad som hände mig igår...Jag går ju mest hemma, sköter barn, jobbar lite..dagarna trillar fram och tja - en aningens understimulerad är jag. Det ska jag inte sticka under stol med. Alla andra kommer och går, jag är kvar.... jag ger mig i stort sett aldrig iväg om jag inte ska handla eller skjutsa barn...eller göra ärenden...Men igår, DÅ gick jag ut med en kär vän och drack ÖL....jag var bara mig. Jag tycker om mig! Det blev en kort kväll, men ändå. Underbart var det...Det kändes som att återuppstå, i någon bemärkelse.


Kommentarer
Postat av: Micke

Grattis.

Att bara få känna att man är den man är.

O sen en kall öl hmmm.

2009-02-13 @ 22:54:26
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: E

Härligt att komma iväg och få vara egen en smula. Klart vi ska spela Coldplay för honom, jag menar han är säkert trött i sina gitarrspelar fingrar/armar så vi kanske kan turas om att massera honom ett tag? ;-D Du vet, känna lite.



Som sagt, det vore något det!

2009-02-14 @ 01:35:43
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0