God jul!

Här i stugan strömmar julmusiken- DO they know it is cristmas. Ni vet: World Aid låten. Så en uppmaning till alla: låt alla veta att det är juletid. Ge frid till varandra och visa omsorg om de som är små i välrden.

Här är ngra bilder från vår omgivning för tillfället. Klicka på den, så blir den större, mamma ;)

Först från vår morgonutsikt, från stugan. Fint väder idag, klar himmel, så när solen klev upp fick den himlen att rodna.  Vi tog en tur ner till chokladfabriken och provsmakade och handlade.


Sedan drog jag iväg och åkte längdskidor. Heelt underbart. VAd gör det att det är mellan 15 och 20 minusgrader?
Jag åkte mellan en isbåge (inte regnbåge) och åreskutan :)


Sist men inte minst...jag åkte hem och åt tomtegröt, bytte pjäxor och gav mig ut i slalombacken. Tänka sig att jag faktiskt KUNDE åka fortfarande.....och kul var det. Nu är min älskling i lilla tyrolen, och tar ett välförtjänt afterski. Pojkarna drar runt på kalfjälllet så länge....de kommer att bada ikväll och värma upp sig. JAg och Liv har griljerat skinkan (utan pensel.- kladdigt men det gick....) och spelat julmusik. Nu avslutar hon med en varm macka :-)



HA det gott och fridefullt!


Kommentarer
Postat av: mamma mona

Det är härligt att att ni får vara ute och åka skidor .Vilka fina kort du har tagit .

Vi har det bra också varit in till Davids i kväll på glögg , pratat en stund sedan lagade vi till lite mat för i morgon.Nu är klockan 21.00 Snart dags för att koja för mig ,ska upp kl 5.00 i mogon arbetar 10 tim i morgon 24/12 till kl 17.00 sedan firar vi jul hemma lugnt och stilla . Tomten kommer på besök.

God Jul på er alla och ha det bra .

2009-12-23 @ 21:48:28
Postat av: Jen

ÅÅÅ fina bilder. kram

2009-12-24 @ 03:51:09
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: marie

God fortsättning!!

Vilka härliga vinterbilder!!!Vackert!

Må så gott och njut av dagen, kram

2009-12-27 @ 10:40:52
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Daniel

Gudomligt härligt!



Njut massor!!!

2009-12-29 @ 13:56:25
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0