Efter 30 år och 7 barn..

Ska tydligen Mel Gibson och hans fru Robyn gå skilda vägar. Robyn Moore är den som lämnat in handlingarna. Pressen skriver ungefär att oj,oj...det blir den dyraste skiljsmässan i hollywoods historia. För de saknar äktenskapsförord.

Hm, jag antar att Robyn tagit hand om barnen på uppäxt medan Mel tjänat ihop förmögenheten, jag antar att de tänkte leva livet tillsammans. Jag antar att hon inte haft möjlighet att göra karriär utan tvärtom möjliggjort den för honom. De har alltså tillsammans byggt upp förmögenheten, om inte han hade den med sig när de möttes. borde de nog haft äktenskapsförord. Å andra sidan kanske det går jusste till och frun inte alls intresserar sig för det han från början fördem ed sig in i boet. Själv skulle jag aldrig ha drömt om at tlägga beslag på min X-mans arv i form av skog och egendomar. Vilket givetvis gjorde att vi lämnade varandra med betydligt olika mängd i våra kassakistor. Men så tycker jag det borde vara. Det var hans egendomar, genom arv och efter att generationer skickat vidare till honom.

Det är klart jag tänker så, när jag går hemma och barnledig. För två föräldrar kan ju inte samtidigt få ägna sig åt att förverkliga sigsjälva och arbeta. Någon behöver vårda och värna det som finns hemma, när barnen är små. Ibland kanske den som går hemma inte har haft möjlighet att välja sig den platsen i familjen, utan snarast blivit hänvisad den. Man tjänar inte ihop till sin pension då och man har betydligt mindre att leva av. Ens utrymme är på olika sätt tillfälligt förminskat. Har man fött 7 barn, så antar jag att detta sträckt ut sig över tid. Om de inte haft barnflicka.

 Kanske glömde han att uppvakta henne, och värna kärleksrelationen och bara ägnade sig åt jobbet och barnen och glömde att hon var hans kvinna som ville älska och högakta honom. Kanske förvandlade de henne tillsammans till någon som stod och väntade i kulisserna och skötte markservicen. Han kanske glömde att lyssna på hennes drömmar och ge henne sina, kanske försvann deras gemensamma framtid i en dimma av vardagsgöromål där de aldrig hann med att mötas som ett par. Hon var inte hans älskade och livskamrat längre. Inte en  person utan en institution: kvinnan, mamman....Sedan är det ju inte säkert att det är en sådan dramatik bakom som tidningarna vill måla upp.

Det jag ville säga var: Tydligen har Mel pussat på någon annan.
Klart Robyn tar ut skiljsmässa.
Jag förstår henne.

Kommentarer
Postat av: Speja

Förstår henne också. Sorgligt.

2009-04-14 @ 08:49:44
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Erika

Har själv genomgått en skilsmässa. Hade jag vetat då vad jag vet idag, skulle det gått till på ett helt annat sätt. Man kan inte vara insatt i allt och veta sina rättigheter, därav kommer lurendrejeriet in i bilden. Men kanske känns sådant bra för vissa, vad vet jag. Själv går jag inte den vägen genom livet. Däremot går jag med huvudet högt.



Dessa dyra skilsmässor i kändisvärlden är onekligen ett begrepp i sig. Det är inga småslantar som är i omlopp direkt. Här handla det i slutskedet om ditt-mitt. Ofta kommer inte det upp till ytan som viktigt när hon varit hemma under åren och fött några barn. Känslan av att det inte är medtagbart i sammanhanget får mig att bli riktigt sne. Har själv varit hemma under tiden som gift med barnen, och visst ligger det mig i fatet idag som idag är. Gjort är gjort...men det är den som väljer att stanna hemma som få det surt längre fram i tiden. Den tid man då inte såg framför sig, eftersom man trodde det var ett giftermål som skulle bli bestående.



Önskar dig en bra dag!

2009-04-14 @ 12:44:21
URL: http://crystalwinter.blogspot.com/
Postat av: Daniel

Förstår henne oxå!



Otrohet förlåter jag inte - varav jag varit singel ett år - it hurts!

2009-04-14 @ 13:07:48
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: purplerain

Han verkar vara självupptagen den där karln. Hon får det nog riktigt lugnt och skönt utan honom. Med pengar som hon själv tjänat ihop. Tillsammans med honom.

2009-04-14 @ 14:32:32
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: Mois

Förstår henne

Fy fy Mel ;<

2009-04-14 @ 15:17:49
URL: http://doink.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Skulle inte heller tolerera pussar på andra, men lite sorgligt är det att man efter 30 år och 7 barn känner att man måste pussa på nån annan. Dumma Mel!

2009-04-14 @ 21:17:24
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag tror inte att jag vill ta någon ställning i Mel och hans frus problem. Jag tycker mest att det är super tragisk om de efter så många år tillsammans och med gemensamma barn inte kan få relationen att fungera. Otrohet är absolut inget jag förespråkar men jag tror att om kärleken finns och viljan så kan man förlåta även ett sådant här smärtsamt sned steg även om det så klart kan ta tid att läka såren.



Vad det gäller äktenskaps förord så tycker vi lika.



Ha en fin kväll...jag ser på teve men fy så trist det är med all reklam. Tur man kan göra något annat då :)

2009-04-14 @ 22:40:02
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Helena

Inget kul, men oundvikligt. Vem kan leva med det i resten av sitt liv.

Önskar en god natt.

2009-04-14 @ 23:17:51
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: mikaela

not so fun!

2009-04-15 @ 12:58:01
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Nu vill jag inte vara negativa Berra här men jag läste för många år sedan att Mel var friskt duktig på att dricka samt dessutom misshandla sin fru. Nu vet man ju inte hur mycket sanning det ligger i det men om det gör det så BRA JOBBAT ROBYN!!



Må så gott!!

2009-04-15 @ 23:44:19
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0