I nöden...

Vi hostar kors och tvärs i familjen. Igårkväll var det Hampus tur att drabbas, trots diverse mediciner hostade han tills han kräktes när han precis somnat för kvällen. Jag hörde hur det rasslade däruppe, inget annat. Sedan kom Lukas. Mamma-  Hampus hostade så han kräktes. Jag hann ge honom hinken, så det kom bara lite i sängen. Men du måste bädda rent för det är inte så roligt för honom. Du måste komma. Vår fantastiska storebror Lukas hade sprungit ner från våningssängen, hämtat en hink som han hällde skräp ur och gav sin lillebror.

Jobbigt, jobbigt. Hampus grät och då kom nästa storebror Arhur och tröstade. Såja, det blir bra. Det är inte roligt men det går över. Arthur bäddade åt Lukas i sin bäddsoffa, så han skulle slippa ligga i host och kräkdoften. Fina, fina Arthur. Vilken klippa, vilken kille! SÅ de två storebrorsorna sov i samma rum.

Under natten lugnade sig hostan och idag är Hmapus hemma och vilar upp sig.

Jag är så ytterligt tacksam för alla fina barn i familjen. Vad ni ställer upp för varandra. Raringar! Jag tänder ett ljus för er alla.

Kram mamman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0