Fortsatt föräldraledighet

Jag tänker fortsätta vara hemma. Efter moget övervägande, månader av frustation, inre dragkamper och beslutsvånda har jag kommit fram till det. Så får det bli. Tills i oktober 2009. Varför? Det finns många anledningar till att dela en föräldraledighet. Men det är mycket som behöver vägas in.  Min arbetssituation, min älskades och barnens behov. Jag har i nuläget inget kontor, allt är i flyttkartonger och jag har en arbetsyta som är dubbelt så stor. Det är ständiga förändringar på jobbet. Mycket är ovisst och jag föredrar att avvakta tills jag vet mer. Min älskade har mycket på sitt jobb och jag är den som har möjlighet att skapa lite utrymme för familjen.

Återstår att sikta noga och göra något klokt av tiden bara. Någon typ av aktivitet och utrymme för mig- att vara jag.
Min häxasyster kommer också att vara föräldraledig till i Augusti...så vem vet- det kanske går att göra något riktigt fantastiskt av den tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0