Examensarbete

Det är inte alldeles lätt att få ihop tillvaron ibland. Sömnen blir lidande. Humöret också. Det är då man måste bestämma sig. Nu ska jag få till mitt examensarbete innan den 5/12. Det gäller att jobba makligt framåt, inte bränna den sista energin jag har. Vara kreativ utan att jaga något ,utan att känna mig jagad.

Det fick mig att tänka på Carlos Castenedas indian Don Juan. "A warrior compresses time" Just nu har jag en krigares mentala inställning till arbetet. Jag jagar inget - jag erövrar!

Kolla förresten in hemsidan- där två av dagens citat var:
It doesn't matter how one was brought up. What determines the way one does anything is personal power. A man is only the sum of his personal power, and that sum determines how he lives and how he dies.
The Wheel of Time

The recapitulation sets free energy imprisoned within us, and without this liberated energy dreaming is not possible.
Don Juan Matus, The Art of Dreaming


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0