Göranden

  
Livet är fullt...av göranden. Avgörande göranden, det är viktigt. Det är bara nu det kan göras - sedan är det försent. Alla göranden innebär att jag börjat lääängta efter sommarens stillhet, efter att få lite samvaro, tvåsamvaro, pratsamvaro, vuxensamvaro. Det verkar bli tre dagar av sådant i slutet av Juli. Om det inte dyker upp andra göranden tills dess. Som är av avgörande betydelse. Så jag får väl bygga upp mina förväntningar tills dess. Som sagt, det är inte svårt att mosas eller krossas eller bli förkrossad av vardagens göranden emellanåt.

Fast det kan ju vara skönt att längta också...eller så tränar man sig på att inte längta utan bara köpa läget. Det är bra att kunna. Förväntningarna på livet ställer ju trots allt oftast till det. Bäst är att lära sig finna glädje och frid i det som är. Jag har fortfarande inte läst "Guds älskarinnor" färdigt - kanske dax nu...

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0