Influensan

Har jag fått...
Igår var det en prestation att byta sida i soffan. Lilla bebis blev nog uttråkad också för hos sparkade som om hon hade tänkt sig att använda hälarna för att komma rakt ut genom bukväggen. Jag är övertygad om att hon innerst inne vet hur sådana saker går till och väntar beskedligt på ett gott tillfälle. Hon ville väl bara göra sig påmind.

Idag har jag iallafall ingen feber men är som en rishög. Och rastlös. Jag har en plan: Bli frisk först och föda barn sedan. Idag känner jag mig så pigg att jag kan köpa näsdroppar och färdigställa ansökan om föräldrapenning. Jag vet ju hur krångligt det kan vara med försäkringskassan...och det är klart inkomsten behövs...

Ett tips: Om ert barn har influensan och tappar en tand och lägger den i ett vattenglas för att tandfèn ska komma...och ni är iväg och träffar en kär vän och kommer hem törstig och berusad av livet. Se noga till att ta reda på exakt var glaset står...annars...
Kan ni hälla ur vattnet och slarvigt vispa ur glaset...för att sedan gubbla över vad som hände och om du faktiskt druckit upp tanden. Den nya tandfèn que? Mammorna slarvar bort eller dricker upp tänderna.
Men som straff, får man helt säkert viruset i kroppen och blir sjuk själv. Så man gör bara en sådan sak en gång- tro mig.

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0