Trolleri och trollera...

Ikväll ska jag ta kvasten och flyga över himlavalvet, där ska jag lämna alla sorger och bekymmer. De får omvandlas till dagg och stjärnstoft. Dessutom vill jag bygga ett fyrtorn till min älskade, där han kan titta på stjärnor och skriva. Eller dricka whiskey. Eller få en fristad när jag drakar mig. Jag har redan börjat titta på tomter , det finns en vackert belägen vid havet för bara 150 000:- med sandstrand och avskilt. Om jag lägger grunden i år och sedan murar fem varv håltegel varje år...så borde det vara färdigt på en tioårsperiod, eller lagom tills han går i pension.

Såhär kunde fyren se ut: det enda som behövs är ett litet pentry med lite rinnande sommarvatten, en öppen eldstad där man eldar om värmen behövs- längst ner i hallen. Vitt och ljust, allt i vitådrat trä. Sedan helt enkelt en lång spiraltrapp med ett himmelsnära rum överst. Där jag kan få komma på audiens.

JädiAE

Kommentarer
Postat av: E

Va' bra att då ha hittat en tomt utan sommarstuga som behöver rivas. Kan man tänka sig att jag får bygga något på sjötomten också - en avskjutningsramp för häxor!?

;-*

2008-07-16 @ 09:07:25
Postat av: Anette

Så gärna ;-* Fast bara om den är kompatibel med häxprinsessor, sådana som jag...och om det även byggs en tillhörande landningsbana.

2008-07-16 @ 09:53:34
Postat av: L

Så otroligt skönt. Bilden är riktigt tydlig, jag ser fyren på bilden utvändigt och på insidan inuti mig. Och tanken på en byggnad som finns bara för att man ska få finnas i den. En sån vill jag också ha. Men det visste jag inte. Kanske en väderkvarn som driver en fläkt som svalkar mig de riktigt varma dagarna som jag tycker så mycket om. På kvällen bygger jag ett bål av drivved på stranden precis som Mumintrollet. Och de som inte riktigt finns får värma sig vid min eld. Mumins badhus önskar jag mig...

2008-08-05 @ 09:42:59
Postat av: Anette

Bygg! Om inte tiden tillåter åtminstone i fantasin. Det är en minst lika verklig verklighet, bara annorlunda.



Till och med Morran kan värma sig vid din härd, kära vän!



Elda, älska, flyg och bygg!

/Anette

2008-08-05 @ 21:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0