Lite om mig

Jag fick ett frågebatteri av Nike...här ser ni mina svar..

1. VAD HETER DU?
Det är ingen som vet, jag anar det ibland men vet inte heller. Jag döptes iaf till Anette och det har alla kallat mig tills nu- även om ingen vet hur de ska stava det.

2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
Mörkbruna

3. VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Le Marc "Starkare än ord"

4. VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
Gosade med pojkarna, sov, såg på WIRE IN THE BLOOD- världens snyggaste, sexigaste, mest intuitiva och kloka psykolog- Tony Hill besöker Texas. Tur jag och Eric slipper slåss om honom- han är trots allt bara en figur i en tv-serie...Fast jag skulle ju vinna ;-P


5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
Sjömansbiff med en massa sallad. (OK- jag åt visst en godis till kaffet nyss. Men eftersom jag håller fast vid att jag inte äter godis så gills det inte)

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
Grått, ruggigt

7. DEN SENASTE PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
Fina Angelina Ballerina

8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
Själen- förmågan att vara närvarande och nära


9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?
Mycket, mycket

10. HUR MÅR DU IDAG?
Bra, jag känner mig som en uppstoppad säl som inte sovit på två dygn- därav kaffet.


11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
Tomatjuice


12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK
Tequila

13. FAVORITSPORT?
Alla som jag själv klarar av att utöva. Favvisar är innebandy, längdskidåkning, löpning, handboll. Sport skall upplevas, inte betraktas. (nuförtiden upplevs mycket litet sådant....0 )

14. HÅRFÄRG?
Mörkblond fast alltid färgad lite mer röd.


15. ÖGONFÄRG?
Melerade- grå-blå med stänk av brunt.

16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
Båda- Man börjar med att se solnedgången och sitter vaken hela natten vid en eld och väntar in soluppgången och fågelkvittret. Sedan kan man somna skönt.

17. SYSKON OCH DERAS ÅLDER?

Maria 30. Och min hjärtas syster Anna förstås 33.


18. VAD GÖR DU? (PLUGGAR, JOBBAR?) VAR?
Rådgivare inom synfrågor på specialpedagogiska institutet (och nej, man kan inte svara så i telefonen)

19. SENASTE FILMEN DU SÅG?
Bee story- egentligen en film om vad det är att bygga ett samhälle och solidaritet, att alla behövs. Men barnen upplevde nog något helt annat.

20. ÄR DU KÄR?
Mycket, mycket. Jag tror jag kommer att förlora förståndet. Men det är helt ok. Det är inte så nyttigt att vara förståndig heller.

21. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
Lördag och Måndag

22.FAVORITHOBBY?
Läsa, sova, älska, äta, spela gitarr, skriva, möblera om, stöka till det

23.ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
Det verkar inte så, inte om det är viktigt för mig. Annars lyfter jag inte ett lillfinger.

24. FAVORITMUSIK?
Allt mellan himmel och jord utom deathmetal.

25. SOMMAR ELLER VINTER?
Alla, alla årstider. Jag skulle inte stå ut med att bo någonstans där inga fanns. Isåfall skulle min motivation att vara miljömedveten upphöra bara för att få uppleva förändring- inte riktigt kanske men nästan.


26. KRAMAR ELLER KYSSAR??
Kyssar, då är man ju så nära att man lixom kramas samtidigt.


27. SAMBO ELLER SÄRBO?
Sambo

28. TE ELLER KAFFE?
Grönt- the

29. VILL DU ATT DINA VÄNNER SKA SVARA?
Det vore roligt....men bara om de har lust och tid.

30. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Kina ?

31. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Pappa

32. HUR BOR DU?
I ett tegelhus vid en väg som en dag kommer att sprängas. Med fem andra människor av pojk-slag och en som bara kittlas lite i magen och som jag tror är en flicka.

33: VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
Alla möjliga, just nu tre. En skönlitterär: Martin Davies Trollkarlens trast. En skildring av människans livskraft och lust: Anita Goldman Guds älskarinnor och Jörgen Sjöströms Newton och gravitationen- på himmelen och på jorden.


34. FAVORITFÄRG?
Grönt är skönt....Fast ibland känner jag mer för lila- bara som färg sett aldrig på något föremål.

35. FAVORITSPEL?
The golden compass

36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?
Nix- vad ska det vara bra för?

37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
? Ögonen ska väl sitta där de sitter...och gärna peka åt det håll man tittar....

38. ÄR DU ROMANTISK?
Jo, när andan faller på så kan jag vara det...

39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
För det mesta. Det är nog med lyckan som med årstiderna...tror jag. Lycka är ett tillstånd när man vill att tiden ska stå stilla för man har ett sådant där moment- ett ögonblick en kort stund. Om Denna stund verkligen tog över och höll ut genom tiden- så skulle jag nog inte längre beskriva det som ett tillstånd av lycka. Mer fågenskap.

40. VILKA HAR DU SÄNT DETTA MAIL TILL?
Människor jag tycker om och som jag tror är intresserade av mig.

41. VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
Hämta Hampus hos mormor och på kvällen skjutsa barnen till Magnus.

42. VAD ÄR KLOCKAN JUST NU?
13.55

43. Mest besökta nätsajt?
Institutets nätwebb...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0