Shattered- resplaner och jag

Reseplanerna...Jag skulle till Stockholm och examinera mitt examensarbete...

Såhär såg Hampus ut första försöket, vi var först vakna på långvägen. Inte ens gatubelysningen var tänd och han var jätteduktig på att göra sig färdig- 04.30 på morgonen...


Jag ringde Örntaxi i fredags och fick allt klart för både tur och returresan. Lämnade kostnadsställe, ny faktureringsadress.

Så många gånger som jag rest med dem, de hade alla uppgifter på mig- min arbetsplats har bytt namn, därav bytet av faktureringsadress. Men taxin kom inte i morse. När jag ringde hade de ingen bokning på mig!!! Någon plats på någon annan taxi fanns heller inte. Så där stod vi. Taxi skulle vi åka eftersom vi har bilen inlämnad på service...så jag tog mig inte till flyget själv...Jag ringde annat taxiföretag och försökte tala förstånd med henne på Örntaxi- men det nyttade inget till...


Skyways har inget tel nr som man kan ringa dem på före 8.00 för att boka om resan. Jag ringde Gideå flygplats i hopp om att de där skulle kunna hjälpa till. Men det kunde de inte. De hade inget nummer till Skyways. Både sonen och jag ville bara gråta. På Skyways hemsida kunde man boka om- 20 minuter innan inrikes resa- men jag kunde inte klicka på länkarna. Innan jag kanske förstått hur man gjorde för att avboka var de 20 minuter före avresan passerade och då går det inte längre.

Så jag fann en helt ny resa- som jag inte hade råd med. Jag har inte så mycket pengar på kontot. Så jag fick föra över från vår buffert. Alltså: nu har jag bokat en helt ny resa- på Skyways. Dyr, som jag måste ligga ute med igen...dessutom kommer jag försent till examinationerna men hinner till den jag ansvarar för...så jag måste ringa och förklara för kursledningen...För att Örntaxi har slarvat.

Jag är så arg, så arg. Jag ska ringa deras Taxis kontor och begära att de ersätter flygbiljetten. Dessutom ska jag ringa Skyways och se hur de ser på det faktum att jag inte han avboka under så speciella omständigheter...Kanske de är godvilliga och omgokar biljetten...kanske.


Jag bara håller tummarna och biter ihop om ilskan så inte sonens Stockholmsäventyr blir helt förstört.


SÅ kan en måndag börja.... I huset sov de- och tillslut kom även de andra till liv. Alltmedan jag ringde och ordnade.

I feel shattered...

8.40 kommer nästa flygtaxi...vi bara håller tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0