Tillägnan...

Jag har ju blitt mamma på gamla dar. En av de nyblivna barnen är Arthur, som precis börjat på gymnasiet. Idag var andra dagen och jag väntar med spänning och ett gäng kollegieblock på att han skall komma hit igen. Ivern satte in så fort jag passerade överstrykningspennorna. De till höger har jag tyvärr inte kommit över, men de skulle ha passat bra- med tanke på nuvarande yrkesval! Ååååå...så insåg jag att jag faktiskt kan ha något att tillföra. Jag arbetar ju faktiskt med att förmedla god studiemetodik till elever...SÅ Arthur nästa gång du kommer...är det till att lägga pannan i djupa veck.

Och skäms på mig, som inte har gjort något alldeles eget inlägg om dig tidigare!!!

Heja Arthur! En av världens fyra finaste storebrorsor och den i särklass stiligaste, snällaste, roligaste och intelligentaste gymnasiepojken..
Här är en text till dig, att grunna på, ur låten tillägnan:

Till dig, du som är fjärd och spegel
Bidande segel, stiltje och vind
Du som är ebb och flod

Till dig, du som är spår i sanden
Eldsken på stranden, molndrakar sju
Du som är lust och lek

Till dig, måsarnas vita flykt
Ja, till dig
Sommarljus starkt och tryggt
Ja, till dig, till dig, till dig

Till dig, du är långt bort och nära
Vågor ska bära dig till min strand
Du som är böljesång
Dyningens mjuka gång intill land
Till dig

Bonusmamman

Kommentarer
Postat av: Eric

Vilken bra dikt! På pricken lik Arthur... Dynamisk.

:-)

2008-08-26 @ 22:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0