Se det snöar

Jag är i Jämtland i arbetet, det är underbart. Vackra omgivningar, varma människor.
Och det snöar! Den förtjusningen går aldrig över för mig, när man för första gången på säsongen får känna snöflingor mot ansiktet. Jag skulle kunna ta mig för en snödans, fast då skulle väl slutligen någon komma och låsa in mig. Imorgon ska vi ut och åka äver vemdalsskalet, så vackert det kommer att vara!

Det är klart, jag skulle ju kunna skylla på graviditeten....
Magen växer och växer, idag har det växt så det knakat. Det är så fint att på kvälle nligga och smeka det lilla livet, som ännu bara kan spattla så jag känner det.

Dessutom- en till bra sak med Östersund: här fanns det mammakläder. Jag vill gärna se hyfsad ut även i detta välignade tillstånd. Gärna med kjol som vanligt. JAg fann två och lyckan var all!! Jag kan således hoppa över att köpa en papperspåse och trä över huvudet.

Ikväll hoppas jag få äta middag med min kära kollega Angelina. En jämtlandsfödd tjej, med fötterna på jorden, hjärtat på rätt plats i kroppen, förnuftet i behåll, klok och kunnig. Vi får väl se om vi råkar på varandra.

Jag har ju faktiskt flexat ut två av tre timmars övertid denna vecka. Jag får inte samla på mig mer nu. Det ska jag inte heller med tanke på hälsan och välbefinnandet.

tusen stora snöflingor till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0