Koffein...

Jamen, istället för Lithium...typ...fast tvärtom, i syfte att åstadkomma en tripp...
Jag är så TRÖTT kan inte ens förstå själv hur trött...
Bebisen sparkar och verkar må hur gott som hellst. 
Hon växer nog med knakande kanonfart just nu!
I vart fall så har fogarna i mig börjat knaka.
Mystisk känsla som jag aldrig förr haft, det är lite som att ha träningsvärk faktiskt...
(Jo, jag kommer ihåg hur det känns fortfarande!!)

Enda sättet dessa dagar för att jag inte ska somna eller falla i gråt av trötthet är att:
a) jobba på, hålla på med något hela tiden
b) ägna mig åt fysisk njutning såsom att  promenera eller älska
c) dricka skit-mycket kaffe

Hmm och vad hände rmed mig, beroende på vilket alternativ jag väljer?
a) somnar inte medan aktiviteten håller på, men blir ändå tröttare (klarar jag bara varannan dag)
b) somnar inte medan aktiviteten håller på ;-) , så fort aktiviteten är över- blir jag lika trött igen, men inte tröttare än innan- kanske piggare i långa loppet...
c) jag får halsbränna och bli illamående- effekten av pigghet kvarstår en stund

Alltså vinner alternativ c...eller? Eller b? En sak till, jag får så svårt att veta vad jag vill och planera saker och ting när jag är såhär trött- det irriterar mig ytterst.

Hm, nu ska jag åka och handla och fota några lampor så vi kan se vilken vi önskar...
Jag stöter emellåt på engelska ord som jag inte tycker får rätt klang översatta till svenska, några av dem är:
enchanting, quest, serenity...
Jag längtar efter filmen stardust, där de pratar brittisk Engelska, jag diggar verkligen klangen...
Kanske jag bott där någon gång?

I helgen är det Winnerbäck!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror absolut att det är aktiviteterna som gagnar dig mest!
Och vet du - det absolut värsta med förlossningsTV är att de tvingar alla att föda liggande på rygg med knäna under hakan, krystandes på kommando. Och ve den som inte orkar krysta till tio! Huvva!

2007-11-16 @ 08:30:57
Postat av: Anette

De skulle bara våga leka förlossnings- tv med mig.
Alla i rummet får ta sig i akt, annars biter jag av dem huvudet och spottar ut det...efter att ha skrikit öronen av dem..

När Lukas kom till världen fick hans pappa ett tag order om att sätta sig i en stol och vara knäpptyst. Han förstod att lyda...han var en bra coach!

/ Anette

2007-11-16 @ 14:33:48
URL: http://sexbarnsmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0