Hemma!

Nu är jag åter hemma. Jag har varit två dagar i Stockholm och sedan en dag i Östersund. Jag gillar verkligen att flacka kring, men blir tröttare nu än annars av det. Det blev 10 timmars flextid på tre dagar, så idag är jag (nästan) helt befriad från arbete. Som vanligt är det ljuvligt att vara i Östersund. Jag skulle kunna bo där. Människorna är så varma och välkomnande. Jag och Eric kommer att fira julen i en enslig stuga i fjällen i Härjedalen, med bastu, öppenspis, skidspår och massor av läsning. Det visade sig att en urgullig fröken jag arbetat med också har sin stuga där. Nåja, vi blev inbjudna på kaffe, det kommer att passa bra i samband med att vi hämtar upp stugnyckeln.
För mig blir det ju en sorts avsked till dessa vackra fjäll, för barnledigheten börjar någon gång i början av nästa år.

I morgon blir det  haloweenfirande med småpojkarna. Igårkväll var vi på Haloweenmiddag hos Maria och Myles. Vad mysigt, det var samma personer som på thanksgivning ifjol. Roligt att återses efter ett år och få följa dem lite i livet, fastän på håll. Middagen avslutades med en ny inbjudan till middag i detta underbara sällskap. Vi ska kolla i vår familjeplanering och se hur det går ihop med Lars Winnerbäck och annat. Så skönt det kan vara att sällskapa fast man bortom sig av trötthet. När det finns kärlek i luften. På lördag är det 50- årsfest för en av Eric:s vänner- med strandtema...hmmm- nåja vi gör så gott vi kan. Jag var in på Buttriks och skaffade lite tillbehör. Gissa om det var äckligt mycket folk där veckan före Halloween....Magus den gullungen är med våra barn under kvällen. Jag har en antisocial ådra som få vet om, men jag tycker itne att sådna stora fester med mycket okänt folk är helt bekvämt. Nåja, det kan ju också bli som en bal på slottet, helt underbart...

Idag ska jag återse en kär gammal bekant. Vi äter lunch ihop. Sedan återgår jag till att knacka kakel och måla vägg. Mitt mål är att det ska var klart när storpojkarna kommer. Det ska blir roligt att se deras överraskade miner (om ni inte läser min blogg förstås)

Nu ska jag återgå till kakelknackning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0