Advent...

Det började med att jag för några dagar sedan fick en infall eller anfall, att piffa till badrummet lite. Det behövs en dusch-stång och en hylla för tvål etc...så mycket är säkert. Det skulle underlätta och pigga upp...Dessutom måste det finnas blå lyktor i badrummet! Det fann jag på indiska, pecis sådana som jag ville ha! Tänkte också på detta med gardiner, alltså inte i badrummet, men i alla andra rum. Jag tycker inte det behövs....kan man tänka sig att jag förr har sytt gardiner, kuddar, grejat och mojat.? Knappast. Fast jag tycker ju att det är mysigt och roligt, det är lite som att pyssla. Just nu har jag väl helt enkelt inte energi över, så jag lixom har skurit av den grenen av mig...den växer väl ut igen, när jag så önskar.

Denna dag började med förvirring....för jag hade fortfarande all iver i behpll och insikten kom över mig att det snart är advent, "jag vill göra klart i köket, jag vill börja i Hampus och Lukas rum, jag orkar inte göra någonting, jag vill göra allting, ska jag alltid vara såhär trött..." .långt ner i självömkans träsk hann jag, innan jag somnade av utmattning. Sedan ringde jag min älskade Anna, och vips som en ödets försorg fick vi ett par timmar tillsammans. Vi både åt, pratade och fikade. Vilade, flög och häxade....

Dessutom lyckades jag köpa det sista siliconet till köket och ordna för advent en smula, samt se till att min älskade fick en stunds hemma-spa. Jag jobbade en del också, trot eller ej...och jag var med Lukas en stund...fick krama om Hampus...imrogon kommer de. SÅ dagen blev faktiskt, hel ok...

Idag var jag och ordnade lite. Det blev lite jox till hampus och Lukas rum, en adventsstake till Arthurs rum som jag tyckte var jättesnygg. Hoppas han tycker om den. Jag fann inget som viskade Adrian, så det får bli imorgon. Jag vill gärna att det är lite mysigt nästa gång de kommer.

Jag vill verkligen ha en svart julgran....så idag fann jag en pytteliten, som jag blev tvungen att ha...det är nog allt familjen går med på.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0