Julfirande?

Det märks att jag varit frånvarande, minsann. Vi har varit bortresta 23-27:e. Den 30:e firar vi "julafton" med alla pojkar. Eftersom de inte var hos oss då och vi gärna vill göra det till en familje-angelägenhet även hos oss, att fira jul. Istället åkte jag och Eric till de Härjedalska fjällen över julhelgen. Det var ljuvligt och jag ska skriva mer om det sedan. Igår var vi på middag hos bekanta, lite sällskapsspelande blev det misann också. Ett spel vid namn Lotus, blev vi helt sålda på...nu ska här letas och sökas...tills vi har det i vår ägo. Ett spel för alla åldrar, med strategi och kreativitet som nyckelbegrepp...

Ikväll ska vi iväg till mor och far, denna dag blir det sista julstöket klart. Förutom det behöver jag givetvis arbeta på min uppsats som ska vara leverensklar den 4:e Januari!!!!! Stressad, nja...livet verkar ju liksom pågå oavsett om jag är det eller inte. Tack och lov att jag nått den aktningsvärda åldern då jag kan känna kniven mot strupen men låta det som sker ske....Det är bara att göra det som göras skall, på den tid som finns till förfogande och vara nöjd med resultatet ( en känsla att av- väga mot omständigheterna). Det vore naturligtvis trevligt att få lämna denna kurs bakom sig också, men....inte till priset av min hälsa eller familjens lycka. Jag har ändå på känn att Hampus och Lukas (som vanligt) kommer att få se mig sitta och arbeta då jag borde vara ledig. Turligen har de ju lite annat att tänka på efter att ha öppnat julklapparna. För särskilt mycket data-spelande kan det inte bli tal om...

Sedan får vi väl gosa och mysa mellan arbetspassen...

Om att vara vuxen
Det är inte bara roligt att vara vuxen....min sabla bil har jag lagat och grejat och besiktigat. Nu är bara ett arbetspass kvar för verkstaden. Sedan Oktober har bilen kostat mig ca 9 000:- Endast i reparationer. Tack och lov har jag nästan inte kört bilen överhuvudtaget- så bränslekostnader har jag inte haft....Ha, ha ,ha det går att hålla sig för skratt....såhär före jul och allt...när jag gått ner i tjänst och snart ska betala av på studielånet...
Ha, ha, ha jag hånskrattar mammon rakt i ansiktet, det är faktiskt bara pengar och jag kan klara mig genom att trolla med knäna- där fick du!

Här är lite ord från Lars Winnerbäck om mammon...
ur skivan Rusningstrafik

"Jag är smuts och latrin uti trendhierarkin. Det kan jag ta. Men alla dessa kalla blickar är ju bara misär. Vem tjänar på det här? Säger jag och ser hur Mammon står och nickar."

Dans med svåra steg
"Dom sjunger sånger om ett ljus i vintertid, medan mammon i sin svid drillar dig besatt tills du står naken." 
 "Det går en ängel runt på stan med tunga fjät och mammon fet och tät, lutar sig tillbaks mätt och belåten."
"Vad gör det mammon om nån utgjuter sin galla."



Veckans höjdpunkt:
Jag fick ett hederligt brev, av Nike. Det var roligt och omväxlande. Tänk ett pappers- brev...
Hoppas vi kan åka ner och hämta henne när hon återvänder från staterna. Det vore ju något omtumlande förstås för två nyblivna systrar att mötas efter jetlag och bilåkande...men ljuvligt....

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0