Strul

Gnälldags:
Känner mig lika lyckad som grabbarna i filmen strul...typ...men jag kan sjunga låten om fågeln gullefjun :-)

Under lillans sovstund ägnade jag mig åt positiva affirmationer. Men det liksom kändes lite konstigt och lögnaktigt efter en stund. Elen i huset utslaget, delvis helt utbytt. Fungerar ändå inte...diskmaskinen passar på att lägga av med ett högljutt plopp. Hampus glasögon försvunna efter veckan hos pappa och ingen vet var  och när de försvann. Han toppar föreställningen med att riva ut hela glaset juice över bordet. Sådant händer när man har brytningsfel och inte bär sina glasögon- väldigt lätt....

DÅ passar telia på att krisa också. Jag kan inte ringa. och se på tusan...de lyckas visserligen åtgärda det felet. Men nu vet jag inte OM ngn mer elektriker kommer. Och jag vet inte vad som är fel heller. Och vi har fem ungar hemma, ingen diskmaskin.

Liv vill bara sitta i mitt knä och jag skulle behöva hänga tvätt...då ska jag bära henne under en arm och tvätten i den andra då.

Ja fy...

Och hur kan det komma sig att folk lyckas åtgärda fel, utan att ha en aning om VAD som var fel- anyway???

Mobilnätet är fixat, meddelas i ortstidningen.:

Hela landets GSM och 3G-nät har varit utslagna sedan strax efter lunch. Nu har Telia gjort "omstart" och fixat problemet:

- Så nu skamobiltelefonerna börja att fungera igen, säger Hans G Larsson, informationsansvarig, Telia.

Tacksägelsedax:
Tack och lov för barnen som hjälper mig klippa gräs. Tack Adde och Arthur. Och tack och lov att internet fungerar idag och kylen och frysen. Och tack snälla mamma för att du kom hit och diskade allt. För Liv, har idag utvecklats till ap-unge och suttit som klistrad på mig. Då är det trixigt att få till vissa saker. Men att springa kors opch tvärs på jakt efter banan-kontakter det har hon och jag kirrat tillsammans. Tack också min älskade fina Eric, som åker och betalar för den nya diskamaskinen som jag sett ut. Och tack snälla fina elektriker-Urban...TACK
jag är så tacksam och lyckligt lottad.

Nu blir det hämtmat, för ovanlighetens skull till barnens förtjusning. Och sedan en slapp kväll. En huvudvärkstablett har jag tagit och i kylen står en fin tårta, med dess hjälp ska vi ikväll fira att vi har el i vårt hus. Livet är härligt! (tack för tårtan mamma och tack för att du påpekade alla positiva ting i denna röra...)


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Du kämpar verkligen ovanför vattenytan och det ska du ha stor kredit för. Att vara mamma är tufft, du gör ett kanonjobb. Tur att internet fungerar och tur att du har en grym mamma. Sänder en stor varm kram till dig. Vi ses i Drömmarnas land. Krameli kram

2009-09-15 @ 00:05:37
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: ALBA

Heja! Every cloud has a silver lining. Om man verkligen anstränger sig så ser man att det faktiskt är så. Tusen kramar från en häxprinseessa till en annan.

Jo, så är det - häxprinsessor av ädlaste slag - det är vi det!

2009-09-17 @ 07:35:15
URL: http://absolutalba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0