Hi,hi...

Jag är faktiskt vuxen..så om jag vill kan jag krypa till sängs och läsa en bok- heeeela kvällen. Skönt att inte behöva coola sig och hålla sig vaken och verka intressant. Jag är ju intressant, precis som jag är. Och nu..bums i säng med en god bok och en mugg choklad.

Önskar er alla en fin vecka. Jag ska vara bortrest i jobbet. Och det är lo-ve-ly! Det bästa av allt är att få längta efter att komma hem igen. Och att få återknyta själen med de jämtländska fjällen och kulturen.

Boken Fallhöjd handlar om fyra personer som möts på ett tak, de har en enda sak gememsamt: de har tänkt ta livet av sig. En kompakt berättelse, som utspelar sig på ett tak med ett fåtal personer under en begränsad tid- sådana berättelser gillar jag. De kräver mer av författaren. Tycker jag.

En av de som står på taket Jess:
"När vi just hade gjort slut sade han att jag var en stalker, men det är väl ett ganska känsloladdat ord? Man är väl inte riktigt en stalker när man bara ringer, skriver brev och mejlar och ringer på dörren?"

Ha,ha...påminns om den fasonen som vissa figurer mött haft: att ständigt omtolka världen och vrida allt på plats, så att den egna bilden av jaget eller tanken om hur det SKA vara får stå orörda...dinosaurier tror jag de kallas...eller fossil...eller bara bimbos...Det har givetvis ett pris, men- det kan ju kännas skönt att få liksom, cementera världsbilden, antar jag?

Kommentarer
Postat av: soffie

Tack för boktips alltid uppskattat hos mej,Har läst alla Hornbys böcker å jag gilla dem allihop men den här har jag ej läst ska kolla efter den,

Må gott å ha det bra på resan.

2009-09-21 @ 20:50:41
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nick Hornby gillar jag! Typ 30, Ralphs party och så den "som jag inte kommer ihåg namnet på men den var inte så bra ändå".

2009-09-22 @ 07:14:13
Postat av: Alba

Hoppsan! Det är jag som råkat bli anonym...

2009-09-28 @ 15:39:38
URL: http://absolutalba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0