Nu är det nu.

Som Ica i rutan sade.


Nu dammar jag av planerna på forskning igen.

Lagstiftningen har ändrats, barn och elevskyddslagen är borta och två nya lagar ersätter. En ny rapport från skolverket ska släppas i Maj, med ungefär det jag tänker mig studera. Jag ska prata med projektledaren. Jag var före min tid, förra terminen. Gissa att jag ska bli antagen denna gång! Intresse - organisationerna ska med i bakgrunden, de har säkerligen gjort egna utredningar!


Inte kan jag sitta här och BARA vara mamma och husfru, det kliar. Jag har roligare saker för mig, dammråttorna får vänta.

Dessutom som Edith södergran sade: Det anstår det mig inte att göra mig mindre än jag är.


Fast Liv hjälper till. Hon drar Usb- minnet ur datorn.

När jag letar de gamla filerna jag sparat. Hon smyger som en indian fram till datorn och VET att hon inte får...hm...hon fick nej och ett eget minne att hålla i handen, då smög hon likafullt fram och pickade med pekfingret på mitt minne, så snodden gungade. Med det nöjde hon sig. Sedan packar hon i VHS fodral i ryggan, när jag försöker leta mitt gamla Usb- minnet med början till ansökan i just den ryggsäcken. Sedan sopar hon så jag får kvastskaftet i huvudet!!!

Tack och lov för Moraträsk...de lockar henne en smula, Teletubbies tycks ha haft sin tid.


Så det är en mental och psykisk och fysisk utmaning att skriva planen :-)

Me vem har sagt att det blir bättre bara för att man kan jobba snabbt och koncentrerat??

Har några telefonsamtal att ringa

Litteratur att söka


Och...jag börjar veta hur min nästa tatuering ska se ut. Jag tror det blir en var 10:e år för mig. Tänk när jag är 74 och kommer och vill ha en tatuering av min älskade makes vackra ögon :-)

Heja mig!


Kommentarer
Postat av: Alba

Åh - Ika i rutan!

DÅ - tyckte jag att hon var rätt knäpp, idag tror jag att jag skulle uppskatta henne, avslappnat sitta och betrakta... Har du några Ika-program?

Det andra har vi väl redan avhandlat ;-)?

Du är IMPONERANDE!!!

2009-05-13 @ 15:15:38
URL: http://absolutalba.blogg.se/
Postat av: Nike

Klagomål från petig svenskstuderande: Du glömde bindesstrecket i barn- och elevskyddslagen och maj stavas med liten begynnelsebokstav.



Ika i Rutan, min barndoms skräck och fascination! Klippet där Ika är stygg är för evigt bäst: http://www.youtube.com/watch?v=dgHPNBNiGJ8

2009-05-13 @ 16:07:26
URL: http://culturalstuff.blogg.se/
Postat av: Häxprinsessan

Till Nike:

För att avra petig och sveksna studerande..så var det ju mysko att du missade n:et i men....



Woahahahahaaaaaahahaha!



And....Whatever...tsss....Jag har som sagt, roligare och viktigare ting att ägna mig åt, (förutom de extrema multitaskinguppelvelserna det är att avra med Liv och samtidigt skriva en forskningsplan) än att hålla efter stavfelen i bloggen ;-)



Det anstår mig inte att göra mig mindre än jag är. Stavfel...är värdsliga ting...precis som grus i hallen och dammråttr i hörnen och annat.

2009-05-13 @ 16:45:17
Postat av: Evelina

Mora träsk är läskiga enligt mig Men barnen ÄLSKAR dem!

2009-05-19 @ 11:19:07
URL: http://metrobloggen.se/evsi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0