En Häxprinsessa per definition...

Vad är en sådan?

Jo, jag kommer från främmande vidder, där svaret är frågan och gnistan är lågan och dygd är detsamma som skuld...för att citera Lars Winnerbäck, min husguru.

Någon prinsessa har jag aldrig varit, inte går jag med på att ha privilegier eller att bli buren på en sidenkudde...nejtack. Men jag är stolt och vet mitt värde (för det mesta). Jag är känslig, lite som Tabitha_03.gif Tabitha picture by Tabitha008prinsessan på ärten ibland, är jag rädd. Jag är finlemmad, ljushylt och vacker...(om jag får säga det själv). Det är nog inte någon riktig prinsessa som avses utan mer en månprinsessa- tror jag...Jag tror gott om människorna jag möter och är rättvis och klok, som prinsessor brukar vara.

Men dessutom är det ingen drottning jag kommer att förvandlas till när jag varit prinsessa färdigt: Oh- nej!

Jag kommer att bli en fullfjädrad häxa. En sådan som arbetar för kärlek och godhet, en vit häxa. Jag är intuitiv, självständig, magisk och stark. När väl prinsessklänningen faller, så försvinner också min sårbarhet och det som så lätt rubbas i mig. Då har jag funnit mitt centrum, med varje andetag bejakar jag livet och glädjen. Då kanske till och med någon speciell, får bära mig en stund på en sidenkudde ;-)

Jag är på god väg!
Ledorden för mig är:
Tro på kärleken och lita till universum
Fly with me....

Indisk dikt, okänd författare
Dagen idag är en märklig dag, den är din..
Dagen igår föll ur dina händer, den kan inte få annat innehåll än du redan gett den..
Dagen i morgon har du inte fått något löfte om..
Men dagen idag har du, det är det enda du kan vara säker på, den kan du fylla med vad du vill..
I dag kan du glädja en annan människa..
I dag kan du hjälpa en annan..
I dag kan du leva så att kanske någon i kväll kan tacka för att du finns till..
Dagen idag är en betydelsefull dag - den är din..





Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Hej prinsessan..hoppas du haft en bra dag..

Jag tillbringade en tid med Rosie Björkman i 20-årsåldern, praktiserade i hennes affär..Sebastians tredje öga.. Jag var mycket intresserad av häxtro på den tiden..

2009-03-11 @ 23:24:13
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Alba

Precis så!

2009-03-12 @ 07:10:48
URL: http://absolutalba.blogg.se/
Postat av: E

Hejsan, häxor är starka kvinnor och skira varelse, exakt min typ ;-D Hellre en bra förebild än något litet och bortklemat som inte klarar av någonting utan att behöva fladdra med ögonfransarna åt en karl.

2009-03-12 @ 19:07:40
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: E

Exakt, häxor är kvinnor som ställer ned foten och tar för sig utan pardon!!



Sitter och tittar på Criminal Minds, utmärkt sätt att slå ihjäl lite kvällstid på. Slog över till Lyxfällan men orkade inte....kram

2009-03-12 @ 21:21:19
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0