Hon springer på taniga ben..

Jag hade en sådan knäpp dröm inatt, ofta kommer jag ihåg mina drömmar. Mer eller mindre detaljerat. Inatt var jag i en stor skolbyggnad plötsligt stod ett gäng militärer från någon junta i hallen. De spärrade alla utgångar och såg ut att mena allvar. Jag gick fram till en av dem och frågade varför de gjorde såhär, på det svarade han inte. Han menade att jag bara skulle hålla mig på mattan så skulle det gå bra. Så blev han vänskapligt inställd, nu när jag visste min plats. Plötsligt ville han att jag skulle relatera till honom, han tog fram några magiska stenar han hade för att visa mig. Jag hade sjäv några i fickan och gjorde detsamma, men tappade en. Han trodde det var en av hans och ville ta den - men jag förklarade tydligt och bestämt att den fallit från min hand. Jag fick behålla den. De stenar jag visade var en citrin och en akvamarin var , det var några fler men jag minns inte. Därefter frågade jag honom: men såhär kan ni inte göra, du vet väl att den enda vägen är kärlekens? Den väg ni valt leder er ingenvart, inte till något gott. Jag vet inte om belägringen tog slut, men jag fick iallfall lämna byggnaden.

Så befann jag mig istället hemma själv med alla barn. Ugnen gick inte att stänga av. Hur jag än skruvade på knapparna så gick det inte. Plötsligt tändes en låga därinne och ljudet som kom från ungnen blev bara högre och högre. Det lät som en stor förbränningsugn. Jag tog lillan och sprang ut genom hallen. Det var bråttom. Det ekade mellan väggarna härnere. Jag ropade upp till de större barnen att skynde sig ner, vi måste ut ur huset. Men de brydde sig inte, för de höll på med något som de tyckte var mycket viktigare än att komma när jag ropade. Plötsligt tystande oljudet och en liten, liten bebispojke kom gånede...det var inte Hampus, men nästan. Kanske en ofödd lillebror, han var syskon till de andra dock. Men mindre än Liv. Han gick fram till ugnen och fick stopp på den. Han visste precis hur han skulle göra, hade magiska händer.

Herregud!
Är det någon som vill analysera så är det fritt fram. Är det någon som tror sig förstå att jag behöver mina drömmar, så har ni alldeles rätt. Och
Vad gjorde min drömfångare under tiden! Hade semester?

Info om stenarna kommer från Kristallrummet. De har för övrigt en jätterolig produktöversikt, som man får scanna sig frma i...prova!

Trumlad sten: Citrin - Naturlig
Citrin är en glad och positiv sten som stimulerar oss att se det ljusa i tillvaron. Den hjälper oss att komma till uttryck i sociala sammanhang, ha roligt, skratta och leka. Den kan bäras som amulett för att stärka självförtroendet och tilliten till den egna förmågan att skapa och vara. Den som vill bryta sina egna mönster göra upp med det förflutnas begränsningar an bära citrin.
Stjärntecken: Tvillingarna
Chakra: Solar plexus
Månadssten: November




Trumlad sten: AkvamarinAkvamarin ger renhet, klarhet och mod i vår kommunikation - med omvärlden såväl som med oss själva. Den hjälper dig att flöda över och bjuda omgivning friskt vatten - låt dina känslor springa fram inom dig som en källa till insikt och ärlighet, låt dig själv komma till tals. Uttryck det inre hav som böljar inom dig av lekfullhet, poesi och kreativitet.
Stjärntecken: Fiskarna
Chakra: Hals

Kommentarer
Postat av: Linda

Mm det är väl så man får göra. Värst blir väl begravningen...

2009-01-14 @ 10:33:56
URL: http://justmeforyou.blogg.se/
Postat av: Nike

Jag förstår då rakt inte varifrån du kan ha fått det där med äldre barn som inte kommer när du ropar... ^^,

2009-01-15 @ 19:07:00
URL: http://felucca.blogg.se/culturalstuff
Postat av: sexbarnsmamman

Woahaha, inte jag heller...ingen aning alls :-P

Textremsa: Nike är det allra äldsta barnet. Att hon inte kommer kan man ha överseende med, eftersom hon bor 60 mil bort ;-)

2009-01-15 @ 19:17:55
URL: http://sexbarnsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0