Dags att börja ljuga och motionera

Två bra vägar till hälsa.

Punkt ett:
All möjlig forskning pekar på detsamma: i kroppen frigörs endorfiner som skapar en grund för lycka, tålamod och friskhet...när man motionerar. Men det har min 6 åring kunnat svara på. Efter en tuff hockeyträning utbrast han: Jag är såååå svettig, men jag blev piggare av träningen. Så jag kontrade med ett hurtigt- ja, så är det. Och därför tänker jag motionera oftare. Han tittade förstående på mig, ett tyst samförstånd spred dig i bilen. Imorgon ska han och jag ut och springa.

Punkt två:
Ljuga försig själv. Hjärnan förstår inte att man ljuger. Om man säger jag är glad och vacker, och särskilt om man sträcker på sig, antar ett stolt och glatt kroppsspårk. Så kommer den organism man är att tro på det man signalerar...Coolt va?
Jag ska prova imorgon.

Jag som är en sådan sanningssägare. Till idoti ibland. Det gör att jag upprepar budskap som jag inte borde mata min hjärna med, som har mer med hälsa än med ohälsa att göra. Stopp med det. PRONTO!











Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Dom får boka in i almanckan när de har matdagen. T o m vad de ska laga.

Det har funkat en dag iaf, vi får se hur det ser ut framöver, hihi.

Må gott!

Kram

2009-01-08 @ 06:27:17
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Gladana

Jag ska pröva att ljuga att jag är okej, tills slut tror jag nog på det. Att motion är bra är sanning så det tror jag redan på.

Kram

2009-01-08 @ 07:19:00
URL: http://gladana.blogspot.com
Postat av: Erika

Jag vet inte var det går att läsa om det "Lila Bandet" jag har på bloggen. Tog nämligen det med mig från en annan bloggvän, som hade det på sin blogg.

Ju fler som har det på sin sida, ju bättre är det. Då visar man att all våld tar man avstånd ifrån!

2009-01-08 @ 09:52:56
URL: http://crystalwinter.blogspot.com/
Postat av: Alba

Motionerade genom att klippa ner julgranen igår. Allt räknas!

Babben Larsson förklarade hur affirmationer funkar på en otroligt skoj och tänkvärd föreläsning, tro om hon skrivit en bok om det?

Om hjärnan hör positiva omdömen om dig uttalas högt läggs de på ditt självkänslekonto på plus-sidan ÄVEN om du inte känner att omdömet är sant så noterar din korkade hjärna att du är en bra och smart person som är värd att uppskattas - självkänslan stiger. Ljug på, huvudsaken är att hjärnan tror dig!

2009-01-08 @ 10:19:07
URL: http://absolutalba.blogg.se/
Postat av: Sabina - 16 och mamma

SV; Yesbox :) Ahww, gör det - hur snällt som helst (:



Det är helt sjukt svårt att skriva kort men ibland kan det gå för sig ;P haha!

Kramkram

2009-01-08 @ 12:31:44
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Alba

Ha! Här jagar du mig att uppdatera min blogg. Du har ju inte skrivit något sen igår..;-)



Själslig snaskebakelse... Vad jag skulle vilja ha på mitt mentala planeringsbord är ju en resa, nej flera resor. Först till Medelhavet för sol, bad och god mat. Sen till Irland för att få sjunga och dricka gott öl. Och så till Gotland med dig för att få dansa på ängarna...

2009-01-08 @ 13:17:47
URL: http://absolutalba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0