Ensamhet- 17 december

Tomhet, ignorans, vassa hörn, taggar som döljer sig, snår överallt. Tro inte att du vet något, säg inte att du tycker något. Visa inte att du känner något. Vänta, bara vänta. På tilllåtelse, på erkännande. Det kommer aldrig. Det ekar tomt och ensamt i själen. En försvunnen miniräknare - jag vet inget, jag vet inget. En bild av en nyhet- jag vet inget, jag vet inget. En glömd överenskommelse- jag vet inget, jag vet inget. Ett avvisande och nedsättande bemötande- jag känner inget, jag känner inget.

Jag bara dör.
Men vadå, det ska vi alla.
Ingen ser någon skilnad ändå.
Eftersom jag snart lärt mig spela död, helt perfekt- på kommando.

Sätt mig i en bur och peta på mig med pinnar.
Det kanske är intressant att se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0