Puss på kakelcentralen




Vi köpte kaklet på Beijer, och gissa...de hade knappt en kakelskärare att låna ut. Nåja,det löste sig med Magnus hjälp. Nu är allt kakel på plats sånär som två plattor som behöver specialkapas. Det kan heller inte Beijer bistå med. Alltså, jag ringde kakelcentralen, som jag har goda erfarenheter av tidigare. Förklarade läget, att jag inte köpt kaklet hos dem, men gärna betalade för att de specialfixade mina plattor.


Den trevlige mannen berättade att de inte hade denna maskin uppställd, samt att han som sköter den var i Thailand. Men om jag kunde tänka mig att vänta så...Denna semestrande person skulle komma tillbaka om ett par veckor.

Jo, jag väntar gärna. Svarade jag. Det är ju svårt att få till på annat sätt.
Kom in i eftermiddag du så ska jag titta på plattorna.
Alltså- han skulle ha en stor puss mitt i pannan. Jag behöver inte vänta (som jag är usel på, har jag gjort en god gärning utan att veta det och belönas av änglarna?)

Så, jag var nyss dit. Ja, hej, jag pratade med någon tidigare om kapning.
- Det var jag, hörs en röst.
- Å, vilken trevlig man :-)
Jag visar plattorna och vi kommer överens om hur det ska göras.

- Då kan du komma in på Fredag med lite fika åt oss så ska du se att det ordnar sig :-)

Är jag lycklig, lycklig eller!!

En stor puss till service- minded people....


Kommentarer
Postat av: Magnus

Så skulle inte många ha gjort men som vanligt "finns det en vilja så finns det en väg" ,livet behöver inte va så j-vla svårt!

2007-11-07 @ 20:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0