Första hockeymatchen

Idag skjutsade jag Lukas till uppsamlingsplatsen för laget. De ska ha en hel hockeydag. Med träning, teori, mat och sist men inte minst den allra första matchen. SPännande värre. Lukas, som är van att jag alltid är i närheten, eller hans pappa, sade imorse :- Ska inte du följa med? Leendet avslöjade en förtjusning och en förvåning. Ändå lyckligare blev han när han fick höra  att Eric, jag och Hampus tänkte åka upp för att heja på. För att titta på honom. Stolt. Adrian och Arthur då? Kommer de också? Nej, vi vet inte vad de gör idag. Tyvärr.

Så lämnade jag barnet, där var fler förväntansfulla småpojkar. Sedan skottade vi som var kvar hemma snö. Det har kommit en hel del. Spelade dator, badade och åt. Eric fick tacos i badkaret, tänka sig!

Jodå, Lukas lag vann båda matcherna. Inte hade han ont i fötterna heller efter en hel dags spelande :-)
Han hade gärna spelat mer.
Vilka ungar!!
Vilka ledare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0