Integritet

Bara några ord, om vad det kan vara...Alltförmånga tror att de vet alltförmycket om alltförmånga. Visst hjälper det ibland att försöka förstå andra människor, men allt man kan göra är en tolkning. Även om det är en högst kvalificerad gissning man ger sig på. Människans helhet är alltid så mycket större än delarna. Ni vet hur det känns, att bli skrivna på näsan, att bli orättvist behandlad. Att bli missuppfattad....

Jag kommer ihåg ett par rader ur en låt som jag verkligen känner igen mig i:
Before you can read me, you need to learn how to see me.

Ett verktyg, hemma eller på jobbet: Johari Fönster är en fyrfältstabell och en kommunikationsmodell. Den beskriver hur öppenheten i mellanmänsklig kommunikation ökar respektive minskar beroende på hur tydliga och lyhörda vi är mot varandra. Modellen utvecklades på 50-talet av psykologerna Joseph Luft och Harry Ingham. Denna så använbara fyrfältare kan läsa mer om på denna hemsida.


Johari fönster




Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag är en ganska positiv människa så jag ser altid nya möjligheter i allt.

Och mitt motto är:det löser sig alltid.

Så snart har jag kommit på vad jag vill göra och så är jag igång med nya projekt.

Ha det gott och tack för omtanken.

KRAM

2009-01-13 @ 13:34:31
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0