Wow

Jag är så lyckligt lottad. Jag har fina arbetskamrater, en vacker klok man, ett fantastiskt liv. Jag känner mig så tacksam och glad. Rätt och slätt glad. Idag blev visserligen inte mycket som jag tänkt. Men allt blev helt perfekt. Jag har fått goda besked på flera sätt, känner mig stark, klar och kompetent. Jag fick goda nyheter och löften om att med stor sannolikhet få ägna mig åt något jag drömt om länge. Ni får veta när det är mer officiellt....
Allt detta hände alltså när jag slutligen slappnade av, och sade till migsjälv- i djupet av mitt hjärta och med mitt förstånd i samklang: "Livet är en vacker resa, allt blir bra, jag låter livet leda mig framåt." Istället för att grubbla, försöka finna en lösning, en väg- så bara släppte jag tyglarna. Lite olikt mig óch visst måste det vara så att jag på något sätt mognat med de erfarenheter jag gjort under resans gång. Jag litar till livet och universum och se vad som hände!

Jag städade dessutom ut våra garage när jag kom hem och nu ska jag sätta mig med en kopp the och sticka en overall till lillan. 

Imorgon har jag en givande och skön dag framför mig.
Livet är underbart! 

Jag önskar er alla en vacker dag och en skön tillvaro. Med en bild jag tog under en promenad; den symboliserade så tydligt på livets olika vägval- kände jag. Ma kan vandra på så olika sätt och ibland är vägskälet tydligare än annars. Andra gånger ser man i backspegeln att det var ett vägval man gjorde. Just nu trampar jag på den soliga öppna vägen :-)


Kommentarer
Postat av: birgitta

Åh vad spännande, och framför allt vad roligt att du har hittat det du drömmer om. Det bästa är att lita på universum och att som du just gjorde släppa tyglarna. Det är då vi får uppleva livets härligheter... Ha en underbar underbar dag vännen min. Kom ihåg att du är stark och det är din tro med. Kram kram kram

2009-10-08 @ 08:42:07
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Margot

Det är väl underbart när man känner som du gör nu och dessutom förmedlar du en glad och optimistisk bild till oss som läser dina härliga inlägg. Tack för det. Med önskan om en trevlig och härlig helg Kramar Margot

2009-10-08 @ 15:05:17
Postat av: Barnens Hjältar

Jag föredrar funktionsolikheter ;-)

2009-10-10 @ 21:35:33
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

Åh, vilket härligt inlägg!

Nyfiken på det där som är på G.

kramiz

2009-10-11 @ 11:47:09
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Eva

Låter härligt :-)

2009-10-12 @ 19:33:59
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Anki N

Oh vilken härlig läsning. Grattis, önskar dig all lycka på vägen. Härlig bild som säger mycket.

Livet är glädje, varje dag är en gåva - det har alltid varit min filosofi.

Kramiz Anki N

2009-10-15 @ 19:31:17
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0