Tristress,ombyte och minoritet

Igår jobbade jag. En hel dag i nätverksmöte. Det var fantastiskt, underbart. Jag fick vara jag. Jag fick vara professionell och fick uppskattning. Mötte mina fina, fina kollegor och mååånga kramar blev det. Jag var i minoritet, eftersom de flesta är teckenspråkiga...jag kan inte ett ord. DETvar lärorikt och intressant.

Livet att gå hemma där var dag liknar den andra och jag inte är någon för min egen skull...."bara" mamma...samtidigt som världen rör sig och jag får stå bredvid och se på. Samtidigt som vi har många barn som behöver sitt och jag...tonar bort...Det passar mig inte. Hade väl trott att vi skulle dela barnledigheten. Men av olika skäl kunde det inte bli så.
Tillåter mig en svordom, fast jag är såååå väl medveten om att jag är lyckligt lottad i livet. JAg har så fina barn en underbar livskamrat och problemet är väl mest att jag har en personlighet som är lagt åt det ombytliga hållet:

Fy faaan!

Jag vill finnas för min egen skull också. Inte vara allas fasta punkt och den som står och lyssnar på vad alla gjort. Utan att ens kunna sätta ord på mina egna drömmar. Utan att någon är särskilt intresserad, faktiskt. Lite uppskattning och att barnen i åldersadekvat ordning bidrog med sitt...vore skönt. Jag är så förgivettagen och TACK, VARSÅGOD, FÖRLÅT och KAN DU? är ganska fina ord!

I en kvinnofälla har jag fastnat.
Men jag går inte i baklås
Bara inom mig

Vänta bara....
Min tid kommer

Och DÅ
ska ni få se....
DÅ....

Huka er, gubbar och barn....

1:a Oktober nästa år...tänker jag vara färdig med min ansökan till forskarutbildningen. 1:a September tänker jag börja jobba igen på min ordinarie arbete. 60% sådär...det kommer att bli 80 ändå...och en massa komp som jag får ta ut på sommarlovet....En heltidstjänst på mitt jobb, kan lätt bestå av 60 timmar. Jag är barnledig. Men redan ar jag några uppbokade arbetsveckor nästa termin....om ni förstår..

I like....!!!!

Kommentarer
Postat av: Speja

Ja, himmel. Tror jag förstår. Härligt att du har planer för hösten i alla fall. Låter spännande!

2009-03-26 @ 10:25:18
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Bloggullet

Söta häxprinsessan, tack för ditt stöd och uppmuntran.

Din blogg är så livfull och pigg.

Kramar

2009-03-26 @ 15:42:54
URL: http://gladana.blogspot.com
Postat av: marie

skönt att du ser att det vänder....

det är ingen stimulans för oss mammor att bara gå hemma dag ut och dag in.

vi vill ha utmaningar.

komma ut och träffa andra (vuxna)...



ja, jag hoppas att jag få reda på svarena snart.

så jag kan slappna av.

2009-03-26 @ 15:42:59
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: E

Jag förstår dig verkligen, jag är likadan, måste få ha kvar min identitet. Det är därför jag hatar att säga att jag är reumatiker, vadå-vad är det för epitet? Inte är det jag i vart fall.



Klart du ska jobba och forska, självklart!!!! Go girl ;-D Kramar

2009-03-26 @ 17:58:08
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Anna

trevlig helg :)

2009-03-26 @ 22:00:57
URL: http://norrlias.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh vad jag känner igen det där.. Jag hade tre barn innan jag träffade maken och där hade jag ALL ledighet själv. Sen fick vi en tös och jag tog första 9 månaderna och han sista :-)

Sonen som kom sista tog jag eftersom jag ändå var arbetssökande. Ibland tillåter inte ekonomin en att välja :-)

Ja, det är på söndag han skall träffa sina idoler!

2009-03-27 @ 08:29:20
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja se där din tid kommer :)



ha en go helg

2009-03-27 @ 11:24:57
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Nike

Har ni nån hjälpa till i hemmet-lista för barnen? Mamma skaffade en sån när pappa flyttade och det fungerade bra (eh, oftast...) Man märker ju vad som faller sig naturligt för en. Arthur till exempel är en hejare på att skotta snö (medan man får slääääpa ut mig och trycka skyffeln i handen på mig).

2009-03-27 @ 17:19:28
URL: http://culturalstuff.blogg.se/
Postat av: Maja

ja heja dej, fast jag förstår vad du menar för jag sitter lite i fällan själv. Fast nu from januari är det min tur. Nu pluggar jag och satsar på mej själv fast barnen kommer ju förstås först ändå men jag får GÖRA nåt annat än bara vara slit och släng vikarien eller mamman/sambon. Min sambo tar mej vääääldigt förgiven och det gör mej sååå arg.Kram på dej!

2009-03-27 @ 20:27:30
URL: http://trebarnsmamman.bloggsida.se
Postat av: E

Hej, hoppas att du har en riktigt fin helg. Själv sitter jag i myskläder och sympatikollar hockey med min sönderbrända sambo...;D



Ja, nu har jag skickat och skrivit ned mina önskningar till universum, så nu så är det än med på gång ;-D Skulle vilja gå och spå mig, det var längesedan nu.



Är inte helt säker, men jag trodde såg mig skymta LW uppe vid Blekingengatan, men jag blev knäsvag och flummade att jag tappade personen ur sikte, attans.



Kram kram

2009-03-28 @ 17:04:56
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Magnus

De där kvinnofällorna,vart köper man såna tro...?

2009-03-31 @ 00:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0