You can´t play on Broken Strings



James Morrison och Nelly Furtado.
You can't play on broken strings
You can't feel anything that your heart don't want to feel
I can't tell you something that ain't real

Vad består livet av, vad är sant, för dig.
Det är din sanning. Den är verklig. Så många verkligheter som möts var dag. Mellan människor. Om vi bar det som en sanning i vårt hjärta, när vi möter andra människor. Var och en bär sin egen sanning, sin verklighet. Som är lika riktig som min, även om de inte är kompatibla eller rentav kolliderar. Det är till och med så, att vad jag skulla vilja och vad som verkligen är sant i mitt hjärta. Kan vara olika saker. Så vad är "sanning", egentligen?

Försök därför aldrig spela på någon annans strängar, du vet inte hur de är stämda. Säg inte "jag är expert" på DIN melodi, jag har hört den förr. Var istället glad över att få lyssna, medveten om att själva lyssnandet i sig är en tolkning. Spela däremot på dina egna strängar, så vackert du förmår. Din melodi, stolt och klart så andra får höra och låta sig inspireras, men utan att kunna imitera.

Och om strängarna brustit, lyssna än mer varsamt medan den som strängar om prövande och försiktigt först sätter strängarna och sedan stämmer dem- efter sitt öra. Stör inte den sköra processen. Går dina egna itu, ge digsjälv samma utrymme och respekt inför omsträngandet.

Kommentarer
Postat av: Micke

Väl sagda ord

2009-01-25 @ 18:02:28
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: tess

Ja detta med hus är evighetsgöra... pust... Å vi är ju lite trångbodda... själv har jag tre barn å maken två så totalt fem...



Semlorna blev goda...mmmm //Tess

2009-01-25 @ 18:02:28
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lyhördhet och ödmjukhet är två viktiga ingredienser i livet, nu ska jag lyssna till mitt hjärta och sova. Må gott, kram

2009-01-25 @ 23:19:56
Postat av: Anonym

Var det jag som sa...

2009-01-25 @ 23:20:10
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Gladana

Kloka ord och tankar.

Kramar

2009-01-26 @ 13:21:56
URL: http://gladana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0