Vår Liv

Nu skrev jag vår Liv. Fastän vi bara har henne till låns, för det är hon som valt oss två föräldrar från sin plats i evigheten. Hon valde oss och alla sina syskon. Det är vad jag tror. Vår dotter...rara sötnosen vår som ropade långt, långtbortifrån så högt att vi föräldrar såg varandra i ögonen, förälskade oss och började prata om henne. Vi visste innan vi ens försökte, att en flicka ville till oss, sedan blev vi gravida och då sade vi till varandra: Nu är lilla Liv på väg. Hennes namn är Liv Qana Aurora. Liv som tilltalsnamn, hon ville ju så väldigt till livet och därför passar namnet. Aurora: är morgonrodnadens gudinna - det var ju som en livets soluppgång att hon kom. Qana för att den första bok jag fick av min älskade hette Snö, i den boken fanns ett kärleksbarn vid namn Vårens första snöflinga. Samtidigt sjöng Winnerbäck så ljuvligt  Min älskling har ett hjärta av snö.

Vintern ligger hård över sjön
och ljuset varar bara några timmar
jag ser ut över den vita snön
där månen och stjärnorna glimmar

Hennes gröna ögon gör mig matt
hon säger: "ta aldrig nånting för givet"
och vi pratar om vart vi ska just inatt
men jag antar att vi menar hela livet

Min älskling har ett hjärta av snö
som nysnön yr när det blåser


Min älskling har ett hjärta av snö
så vitt som renaste, lenaste puder
och nu vill hon falla fritt


Livet blommade och rasade och vi med det... vi föll, föll, föll rakt in i varandras armar. Allt för att Lilla liv ropade till oss, därifrån evigheten.


Khalil Gibran
har skrivit om barn i Profeten:
(Underbar bok som kom ut 1923 första gången och är en av seklets mest citerade...LÄS!!!)
Era barn är inte era barn. De är söner och döttrar till Livets längtan efter sig själv. De kommer genom er, men inte från er. Och fastän de finns hos er, tillhör de er ändå inte. Ni kan ge dem er kärlek, men inte era tankar, Ty de har sina egna tankar. Ni kan hysa deras kroppar, men inte deras själar, Ty deras själar bor i morgondagens hus som ni inte kan besöka, inte ens i era drömmar. Ni kan sträva efter att efterlikna dem, men sök inte göra dem lika er.

Ty Livet vänder inte åter och dröjer inte vid gårdagen. Ni är de bågar från vilka era barn flyger dom levande pilar.
Bågskytten ser målet på oändlighetens stig, och han böjer er med all sin kraft för att Hans pilar ska gå snabbt och långt. Låt er i glädje böjas i Bågskyttens hand. Ty liksom Han älskar pilen som flyger, älskar Han även den båge som är stadig.










Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Åh vad fint och kärleksfullt du skriver :-)

2009-01-11 @ 16:44:51
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja... om 7 veckor är det beräknad att denna varelse ska komma ut till vår värd... mig gör det dock inget om den redan kommer om 5...

detta är nr. 3 men man länkter ju lika mke änndå! om inte mer för man vet ju vad man får även om det finns dom där jobbiga stunderna då man önskar att den gick att stoppa tillbaks :)

2009-01-11 @ 20:01:37
URL: http://norrlias.blogg.se/
Postat av: rebecka

Ja, jag har läst alla Pojken som kallades DET-böckerna. De är så bra..

Tror jag ska läsa första boken snart igen.



Det värsta var väl att mamman behandlade de andra barnen bra så länge han bodde hemma, sen då han flyttade gav hon sig på dom? :(



ha det bra! :)

2009-01-11 @ 21:18:58
URL: http://www.minmoa.se
Postat av: Anonym

SV; Tack så mycket!! Ngon som verkar förstå iallfall :)

2009-01-11 @ 22:04:57
Postat av: Gladana

Så fina namn din dotter har, Liv är ett av mina favoritnamn. Och så fint du skriver om hur ni gav henne namnen.

Kramar

2009-01-12 @ 01:46:28
URL: http://gladana.blogspot.com
Postat av: E

Vilka oerhört vackra namn, så fint skrivit....KRAM

2009-01-12 @ 19:28:50
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: rebecka

Ja fast på ett sätt är det rätt så skönt att komma in i vardagen igen. med rutiner och så.. att gå till förskolan på dagarna istället för att gå runt hemma :P



OM jag kunde hade jag nog viljat vara hemmafru, iaf nått år. :D

2009-01-12 @ 21:52:34
URL: http://www.minmoa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0