Personlighetstest

Jag fann detta test genom att läsa Gladanas blogg. Det är intressant med sådana ting, tycker jag. När jag blev anställd på min nuvarande arbetsplats var det ett väldigt testande hit och dit. En Thomasanalys gjordes. Man kunde få för sig att jag skulle arbeta på pentagon- minst!! Vetenskapens värld beskriver hur väldigt få av testen är kvalitetssäkrade, och det är ett väldigt hyssjande omkring de utvärderingar som gjorts. Det kostar 1000 pix att få läsa...Lite smickrande delar av resultatet som jag kommer ihåg  från Thomastestet: jag passade som expert, jag var flexibel, tyckte om att röra på mig, bra på ta ansvar och kalrara av utmaningar och att hålla många bollar i luften...typ...
WHO- World Health Organisation. JAg använder deras bild, helt enkelt för att organisationen har förkortningen WHO. Who? Det är väl svaret som alla dessa tester söker svaret på....

Vad jag tycker om sådana tester? Tja, på något sätt visar en människa ju upp det som behövs i en testsituation, man får därför knappast en bild av någons personlighet...Men kanske av vilka personlighetsdrag en person aktivt kan plocka fram och använda sig av, exempelvis under stress, eller i jobbet... Jag tycker inte om att bli testad och känner alltförväl igen mig när 6 åringen skeptiskt tittat på Bvc- sköterskan eller skolsköterskan som vill testa honom...Ta mig som jag är- lixom!

Ett test är alltid ett test, och människorna individer. Vad man mäter, är därför svårt att säga. Men roligt är det!

Såhär var det med mig, enligt gratistestet:

Din personlighetstyp:

Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.











Ett annat test: The idiot test... Var inte ledsna om det går dåligt först, man invaggas i falsk säkerhet SÅ enkelt...och sedan när man börjar slappna av, då borde man vart uppmärksam...läsförståelse...btw!
Gör det gärna själva, skoj!

Vilken typ av GEEK är du lixom...

Bilden lånad från http://www.etui.se/ Om Kommunikation, webb och entreprenörsskap.

Kommentarer
Postat av: Gladana

Vi är både lika och olika på testet, det är roligt att göra. Jag prövade att svara olika på några frågor för jag gjorde testet några gånger, slutligen blev jag så tråkig så jag knappast skulle stå ut med mig själv.

Kramar

2009-01-30 @ 12:24:20
URL: http://gladana.blogspot.com
Postat av: Micke

Jag har inte så mycket för tester, känner att det blir för mycket fack indelning. O jag gillar att inte veta var jag tillhör det känns lite mer spännande.

Men jag tror att det kan hjälpa andra.

Men jag gillar din blogg.

2009-01-30 @ 21:18:34
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0