Lingua Geografica

VAD det är?
Jag har ringt till distiktssköterksan, jag har ringt till sjukvårdsupplysningen, jag har varit till doktorn.
Jag har påstått: Jag är sjuk men vet inte hur. Min tunga känns jättekonstig, såhär har det sett ut, såhär har det känts. Jag blir galen av min tunga, det är jätteobehagligt, det sticker och särskilt ibland när jag ätit. Hjälp- är jag allergisk, eller har jag cancer...Alla hypokondrikeranlag drar igång samtidigt. I takt med att alla kunniga säger, neeej - du är frisk - du har nog svamp - du är frisk - av svamp syns inte ett spår - du har bara blivit gammal. Du är ju inte 25 längre...

Men det känns OTÄCKT, jag har kväljningar ibland och det är som om något tar emot i svalget, är det halsmandlarna, kan det vara en långvarig dold och nästan helt udercover-virusartat-halsfluss eller är något galet med bakteriefloran som man hört så mycket om? GAMMAL??? Jag kommer att bli trådsmal på kuppen- för jag vet inte vad jag törs äta. Varför är min tunga i olag...

Rödflammig, ful, konstig. Jag är KONSTIG!!!
Ända tills jag googlade efter "flammig tunga" det verkar passa precis på beskrivningen, det som jag är med om. Möjligen i kombination med ngn sorts afteblåsor i svalget...DET ska jag berätta för farbror doktorn nästa gång jag träffar en. Jag har inte varit till doktorn på flera år- men nu när jag känner att kroppen är sliten, trött och i olag- säger de du är bara gammal- var glad att du är frisk och naturligtvis är du trött med såååå många barn. MEN jag blir inte trött av barnen- jag känner ju att ngt är på tok.

Nästa gång jag ska till doktorn är den 12:e DÅ ska han få lära sig vad karttunga är! Jag har tagit kort på den med mobilkameran för säkerhets skull. (Inget jag vill plåga en läsare med)
BASTA

Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Kul att du gillar mina skapelser, tack!

Hoppas verkligen tungan snart piggnar på sig. Så där är det inte kul att ha det. Och inte bli trodd heller.

Ha en bra dag!

KRAM

2009-01-07 @ 06:23:47
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Anonym

kika in

2009-01-11 @ 16:58:08
URL: http://mammanemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0