Lammköttet

Det är jag det...he,he...satte visst i halsen....Nja, jag är visserligen en aning yngre, 19 år än min älskling...men så ser vi verkligen inte på saken. Idag blev lamm till middag. Som jag planerat och längtat efter så. Att få laga god mat till min älskade. Duka fint. Tända ljus. Det var sååå gott. Givetvis lyckades jag inte använda ett recept...utan mixade två. Men det var himmelskt...Efter en dag som såg helt annorlunda ut, men det vill jag inte berätta om med en gång. Därför kommer först några bilder.




En sexbarnsmammas dag: Morgonen: H vaknade 7.00 och ropade, pigg som en kyrktupp. Packade iväg H på hockeyträning 9.00, kom ihåg att ta ut pengar till L på vägen,  Lukas följde med och skeppades vidare på hockeysammandrag 9.20. Hem och fixa lite, kolla till familjen och bloggen, 10.10 heja på H och Sedan duscha H. Hem, matade och sova ner Liv, blogga klart inlägget "ilska" bädda etc...H och Adrian till stan för att få lite mys på fik med Eric. 13.00 iväg till Sammandraget, pratade med en god vän under resan.  Hejade och njöt av att se L och hans lag spela och fröjdas.  15.30 var sista matchen slut...hem och ordna och komma i stämning. I badet med min älskade som ska få en fin kväll...sedan gjorde sig resten själv....

Innan middagen, Däremellan och under tiden...var Liv onöjd, men blev tillsist glad när hon lyckades skaka tändstickor ur asken, (lugn, jag hade stenkoll..) det delades lördagsgodis i tredjedelar (matematikundervisning) och lite annat småpyssel...Matematikundervisningen påbörjades för övrigt redan under sammandraget: Hur ska du dela 8 remmar på tre barn? Kilo betyder 1000, hur många meter är det då till stan, hur många gram väger du då...etc...det är både bra och dåligt att ha två föräldrar som är före detta mattelärare, och bara har sina barn att utöva det roliga yrket på...

Sedan var det dax för Liv att bada, ner i badet med min älskade och Liv. När Liv badat klart fick han i vanlig ordning sin goda bok och dessutom det som var kvar av vinet. För en gångs skull, är det inte jag som slagit sönder en sak...jihoooo! Denna dag ska jag gömma i mitt hjärta som en dyrbar skatt. Livet är underbart och ganska fartigt emellanåt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0