Karma - Kärlekens väg.

Återigen. Jag upprepar mig visserligen. Men kanske med ålderns rätt....Lev ert liv i kärlek. Era handlingar, tankar och ord är energi. Var varsam med vad ni gör med er själva och andra. Vi behöver alla bekräftelse, ett värdligt bemötande, respekt. I bästa fall kan vi få värme och kärlek. Sådana goda energier som bara växer av att utbytas, som det inte finns någon gräns för, som inte utarmar någon. Tvärtom stärker de, skapar goda flöden, genererar med godhet mellan människor. Jag vet inte vad min religion heter, eller hur gud ser ut. Men oavsett så tror jag på detta. Vi bygger tillsammans världen. Bygg den med mig. Gå kärlekens väg. Så ofta ni kan, låt andra växa och bli större men också att vara små. Tillåt även er själva detta.

Hur gör man? Man kan säga tack, man kan se någon i ögonen och le. Man kan lyssna. Man kan se den trasiga människan som alla ignorerar. Det finns så mycket att göra. Man kan förvänta sig godhet, inte slå vakt om sin hög av lycka som om andra vill beröva en på den.  Man kan glädjas över andras framgångar. Man kan uttla sig snällt om sigsjälv och andra.

Snällhet är underskattat. Alla vet vad det är. Men det är inte alltid populärt. Det finns så mycket konkurrens och konstigheter. Jag ska försöka iallafall. Ni får gärna hänga på!

Kommentarer
Postat av: E

Det där skriver jag under på!

2009-01-13 @ 18:20:26
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: rebecka.

jaa de är så söta. Som små griskultingar :)

2009-01-13 @ 20:05:02
URL: http://www.minmoa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0