Jag försökte laga mat

Om någon hyser några som hellst illusioner, om att en sexbarnsmamma måste vara duktig på att laga mat kan jag härmed meddela att det är en stor fet missuppfattning! Jag är jätteduktig på att laga mat, när jag har lust, när jag får lugn och ro till det, när jag har inspiration Jag är kort sagt en människa som är mycket kreativ och i behov av skaparkraft. Om jag försöker baka småkakor håller inspirationen i sig hela första plåten. Under plåt 2-3 bränner jag de små jävlarna så de blir svarta små högar...fnys!

Men jag är en jäkel på att renovera hus, skruva i elektiska saker, sätta kakel och annat....(nedan är mitt egenhändigt satta kakel och bänkskiva...dock har jag kvar att sätta en list...sonm synes) Så här har ni bildbevis....Tycker ni det verkar som om jag stekt Auberginnen till en FIN färg? Vi tröstar runt bordet med en fin flaska god Amarone.

Bildbevis ett och två:


Amaronevinerna är
tydligen poppis just nu- jag förstår att jag som vanligt inte kommit på idén själv, fast jag aldrig sett ngn reklam för vinerna. Jag har alltså inte en unik smak utan är bara en som följer mode -strömmen, buhuuu...Det står till och med att alla älskar Amarone och att vinet har kultstatus. De finns i prisklasserna 265 - 2 970:-/ liter.

För kvällen: Håller vi oss till det som rätt och slätt heter A:
Mycket fruktigt, kryddigt, smakrikt vin med viss sötma och fatkaraktär, inslag av körsbär, slånbär, torkad frukt, choklad och lakrits.

Det står vad som är unikt med dem jämfört med andra viner på Systembolagets hemsida:
Tillverkningsmetoden, "apassimento", är unik. Man skördar som vanligt på hösten, men låter sedan druvorna ligga och torka i ungefär 100 dagar. Kvar blir russinlika druvor med hög koncentration. De krossas, jäses och får därefter ligga på träfat i cirka fyra år. Till sist tappas vinet på flaska och får ligga ytterligare något år. Men den som tror att vinet därmed är färdigt tror fel. Många amaroneviner lagras i 10-15 år.

Är dethär fin färg? Är inte det olika vad man kan uppfatta som fin?




Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Inga mammor med många barn är bra på att laga mat så länge man måste sysselsätta många barn samtidigt...så brukar jag ursäkta min brända mat i varje fall :P

2009-01-13 @ 17:52:34
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: E

Det där andra är inte att förakta! :-D Jaså, du vet allt om modersproblematik, härligt att höra att man inte är ensam...Må så gott

2009-01-13 @ 18:18:34
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Det är bara stor pojk (12 år) och lilla på fem år som är intresserade av matlagning så jag brukar ge dem så uppgifter .-)

Stora killen vill helst laga hela middagen så han får göra det när vi har mat som är enkel..typ korv och makaroner..men det är stort för honom :P

2009-01-13 @ 19:12:38
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: E

Hahahah jag dör, vilken story. Dock helt underbar måste jag säga :-D Ja,jag tenderar att skratta i de mest konstiga situationer men det får man bjuda på ibland. ;-D



Filmen var oerhört bra och jag tycker musiken är så underbar. Sedan var det trevligt att få höra hans egna ord och inte enbart det mediala tillrättalagda.

2009-01-13 @ 20:58:17
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Sabina - 16 och mamma

SV; Ja eller hur! Man tycker ju att de borde kunna stå för vem de är men tydligen inte ;P

Jag har den funktionen på bloggen men ja, jag publicerar i stort sett allt som kommer in.



Dsmdsm tjejen! :)

2009-01-13 @ 22:42:58
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Vaniljis

Ja, blir mode i viner med. Finns många viner som är godare än Amarone-vinerna tycker jag.

Ha en bra dag nu och ja en tenta imorgon!!

2009-01-14 @ 09:00:15
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Postat av: Linda

Så sant så sant. Även om jag visste att det var nära slutet, så blev jag lika chockad ändå!

2009-01-14 @ 10:05:50
URL: http://justmeforyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0