Skicka vidare

Tänk om varje dag, var alla hjärtans dag. Om vi varje dag värnade våra medmänniskors hjärtan och vårt eget. Det finns en film som heter Skicka vidare. Den handlar om precis detta. Goda gärningar sprider sig, kärlek växer! Jag har nog inte settt någon film varken före eller efter som fått mig att le och hoppas, men också gråta så ordentligt.
Kanske ett projekt att genomföra, här i bloggosfären. Där alla är ganska rara och goa. Såvitt jag vet....Om vi ger en god gärning till tre, så skickar de vidare till tre...det blir ett pyramidspel, men på osjälviska grunder, som får människor att växa! Sedan sprider den sig ut IRL...VIlken dröm!

Förlagets beskrivning
Eugene Simonet (Kevin Spacey) är lärare i samhällskunskap, han lever ett inrutat liv och är något av en pedant: var sak på sin plats. Arlene McKinney (Helen Hunt) är en ensamstående mor, som bor tillsammans med sin tolvårige son Trevor (Haley Joel Osment) i ett fattigt kvarter. Hon dubbelarbetar i ett fåfängt hopp om att förbättra sitt och sonens liv. Trevor går i Simonets klass. En dag får han och de andra eleverna ett uppdrag av sin lärare, nämligen att försöka förändra något till det bättre i den närmaste omgivningen. Men kan man förändra människor? En spännande berättelse baserad på romanen Skicka vidare av Catherine Ryan Hyde. I övriga roller ser vi bl a Jon Bon Jovi, James Caviezel och Jay Mohr. Filmen är regisserad av Mimi Leder som tidigare står för regin till bl a Fredsmäklaren.

Familjens bidrag till alla hjärtan...
Lukas kom hem med ett allahjärtans kort till sin lillaysyster. Målat i guld. Hampus hade tillverkat ett helt stor hjärta till mig, jag kunde nästan känna hur det bultade och det värmde! Själv trillade jag dit i det komersiellas ledband, men det kändes heeelt ok....och ordnade med chokladask (som ni kanske känner igen bilden.) Jag kan varmt rekommendera företaget som levererade, godisboxen.se ! Dessutom från ett annat fifinurligt företag som heter bluebox.se en vetevärmare i form av ett hjärta till min älskade, som värmer vetekuddar till alla i familjen och pysslar om oss så fint. Sist med inte minst, en pyttelytteliten stekpanna där det ryms ett enda ägg, som blir hjärtformat. Imorgon får den som vill ett sådant till frukost.



Kommentarer
Postat av: Micke

Jag brukar säga att det är alla hjärtans dag varje dag.

Jag brukar ge min fru blommor när som.

2009-02-13 @ 22:57:28
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: E

Jag har skrivit ett inlägg om det där, det var en som skickade vidare då jag handlade.



Vilken grej, beundrar dem som vågar ta det steget och det positiva är att ni visat att det gått bra. Min sambo är sju år äldre en mig och jag flyttade hem till Sverige för hans skull, i och för sig inte en sådan stor händelse men en liten ytte pytte för vissa.



Jag har lärt mig en sak och det är att gå MIN väg och lyssna på den stora grå massan som alltid tycker och tänker.



Kram

2009-02-14 @ 01:34:00
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Gladana

Jag har sett filmen och den var så rörande, jag ville inte att den skulle sluta så sorgligt. Sen tänkte jag att jag skulle göra som i filmen, att skicka vidare. Dock går tiden och så glömmer man trist nog. Alla borde göra så för att göra tillvaron snällare.

Ha en fin alla hjärtans dag.

Kramar

2009-02-14 @ 03:23:16
URL: http://gladana.blogspot.com
Postat av: Vaniljis

Ha en fin alla hjärtans dag!

Kram

2009-02-14 @ 07:50:27
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Postat av: Anna

Vill önska er en fin o kärleksfull alla hjärtans dag idag....

söt stekpanna :)

kram kram

2009-02-14 @ 09:33:45
URL: http://norrlias.blogg.se/
Postat av: Singeltjejen

åh, sådana gullegrejer du får! =) hoppas du får en bra alla <3 dag!

2009-02-14 @ 09:49:15
URL: http://singelstaden.blogspot.com
Postat av: Singelpappan

Hoppas du får en mysig och skön hjärtedag! :-)

Postat av: marie

har inte sett filmen....

men tänk om alla hjärtans dag skulle vara varje dag, i hela världen....då skulle inte krig finnas...det vore något det =)



ha en fin alla hjärtans dag....

2009-02-14 @ 11:15:00
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

passar på och ger dig en kram på alla hjärtans dag också.



kram Lisbeth

2009-02-14 @ 13:00:00
URL: http://vipelyckan.blogg.se/
Postat av: mamma mona johansson

Tittar på din blogg vi är hos Karl-Ivan och Karin

Ha det så bra på alla hjärtans dag och många stora kramar till er alla .

KARIN visar koftan som hon har stickat till Lukas och tröjan till Hampus dom är jätte fina .PAPPA

Roger ska åka skidor i morgon Konstvägen loppet 3,5 mil hoppa det går bra nu är det - 17 grader .

Sköt om er STORA KRAMAR HA EN FIN DAG hälsningar från Fredrika

2009-02-14 @ 13:30:59
Postat av: mamma mona johansson

Tittar på din blogg vi är hos Karl-Ivan och Karin

Ha det så bra på alla hjärtans dag och många stora kramar till er alla .

KARIN visar koftan som hon har stickat till Lukas och tröjan till Hampus dom är jätte fina .PAPPA

Roger ska åka skidor i morgon Konstvägen loppet 3,5 mil hoppa det går bra nu är det - 17 grader .

Sköt om er STORA KRAMAR HA EN FIN DAG hälsningar från Fredrika

2009-02-14 @ 15:01:16
Postat av: Lisa

Tusen tusen tack...du är såååå klok....visst alla hjärtans VARJE DAG!! Har sedan säkert 15år ett livsmotto. Idag-Den här dagen har jag och den skall jag fylla med bra & kärleksfulla ting. Gårdagen- är redan passe´, har redan fått sitt innehåll. Morgondagen-har jag inte fått löfte om. Vet du drömmar skall man förverkliga....allt går, allt är möjligt!!! Massor av varma ♥♥♥ till dig//KRAM

2009-02-14 @ 16:53:28
URL: http://livscoach.blogg.se/
Postat av: Lisa

Nja vet inet om jag har några tips, men ett evigt arbete är det, nedanstående är en viktig del av mitt liv sedan dryft 15år.

--- Dagen i dag ---

Dagen i dag är en märklig dag.

Den är din.

Gårdagen föll ur dina händer.

Den kan inte få mera innehåll

än du redan har givit den.

Morgondagen har du ännu inte

fått löfte om.

Men dagen i dag har du.

Använd dig av den, så att du idag

kan du glädja eller hjälpa någon annan

Använd den så att någon ikväll kan känna

tacksamhet över att just du finns till

Dagen i dag är en märklig dag.

Den är din.

-----

Mycket livfilosofi i dessa rader.

Jag försöker leva efter detta varje dag.

Det som hände igår kan jag inte förändra.

Det som kanske händer imorgon vet jag inget om =

lägger ingen energi på det.

Jag gör det bästa av varje ny dag.

Jag tänker varje morgon, en dag i taget och det viktigaste först. Kram vännen





2009-02-14 @ 22:14:18
URL: http://livscoach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0