Palmolive för framgångsrika män 1954...

Palmolive 1954
Jämför med vad ni tänker på när ni hör talas om varumärket av idag... Mjukhet är det första ord jag tänker på. Det är också intressant att se vilket budskap man sålde till män då och nu. Samt de bakomliggande principerna...

Jag tror den minsta gemensamma nämnaren då och nu är ordet Framgång, som är ngt mannen förväntas sträva efter. VAD framgång är då och nu skiljer sig säkert åt...men det går inte att utläsa.













Palmolive rakcreme för män 2009
Palmolive Classic Shaving CreamDet finns ett Adventure team som jobbar fram nya spännande produkter. Man lockar med Feel Alive! Männen har en helt egen sida hos Palmolive..Den är fylld med filmsnuttar och nakna män som står i vattenfall...Den sidan är mer flashig och färgstark än hemsidan i övrigt.

Man har också listat fakta och myter om mäns hud och jag har lärt mig att:
Män inte får celluliter
Rökning och alkohol gör att huden åldras
Attraktiva män har ett lättare liv
Män har 20% tjockare hud än kvinnor har
Män svettas mer och har färre smärtreceptorer i ansiktet

Ja herregud hur skulle männen klara sig utan dessa fakta? Det intressanta är att Mäns förutsättningar 2009 beskrivs i förhållande till kvinnors. I reklamen från 54 var kvinnan på bilden nog snarast till för att visa att han var framgångsrik...


Kommentarer
Postat av: E

Vi kvinnor blir saggigare medan män oldras som årgångsvin, bah mirakelmedel för oss kvinnor-ja tack.

2009-02-16 @ 18:19:41
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag har nog missat den tuben tror jag he he.

2009-02-16 @ 19:11:45
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Nike

Män har överhuvud taget förre smärtreceptorer i kroppen än kvinnor. Vilket är konstigt - för vilka är det egentligen som ska föda barn och sånt!?



(Får män inte celluliter? Hmm... tja, jag har faktiskt aldrig sett celluliter på en man när du nu säger det men... Kan det bero på hudens tjocklek tro<??)

2009-02-19 @ 00:37:19
URL: http://culturalstuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0